۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
مجمع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ بررسی سود سهام نقدی مجمع بوعلی ۱۴۰۳

مجمع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ بررسی سود سهام نقدی مجمع بوعلی ۱۴۰۳

مجمع بوعلی که از رویدادهای مهم برای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است، با حضور سهامداران و مدیران شرکت با هدف بررسی عملکرد و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، در این جلسه مهم، حضور سهامداران بدون هیچ‌گونه محدودیتی ممکن است. تمام سهامداران حق اعلام نظر در تصمیم‌گیری‌های مجمع عمومی عادی سالیانه را دارند. از موضوعاتی که در این مجمع مورد بررسی قرار گرفته است، برنامه خرید سهام شرکت‌های اروند و گچساران توسط هلدینگ بوعلی است. در ادامه این مطلب، جزئیات مجمع بوعلی ۱۴۰۳ و دیگر موارد مهم مربوط به این مجمع عمومی عادی سالیانه مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه از مهم‌ترین جلسات در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها شناخته می‌شوند. هدف اصلی مجمع عمومی عادی سالیانه تصویب مسائل مالی و ارائه گزارش‌های قابل اهمیت مربوط به سال مالی گذشته شرکت یا سازمان است. مجمع عمومی هر شرکت یک بار در سال برگزار می‌شود. در این جلسه، گزارشی توسط شخص مدیرعامل به نام «گزارش فعالیت هیئت‌مدیره» ارائه می‌شود که در آن به بررسی عملکرد گذشته شرکت و ارائه اطلاعات اساسی مانند پیشروی طرح‌ها و… می‌پردازد.

علاوه بر موارد یادشده، موارد دیگری نیز در این جلسات مجمع مانند گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و انتخاب بازرسان شرکت بررسی می‌شود. تمام مراحل جلسات مجمع برای اطلاع‌رسانی به سهامداران در سامانه codal.ir منتشر می‌شوند. سهامداران و سرمایه‌گذاران هر شرکت با استفاده از این مطالب منتشرشده می‌توانند اطلاعات جامعی درباره مجمع و تصمیمات اتخاذشده در آن را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می‌شود مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه مطالعه شود.

تاریخ مجمع بوعلی ۱۴۰۳

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت ۰۹:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ در محل بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، میدان شهید شهریاری، بلوار دانشجو، دانشگاه شهید بهشتی، مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

سهامدارانی که تمایل داشتند به صورت مجازی در مجمع شرکت کنند، می‌بایست جهت مشاهده و طرح سوالات خود به آدرس الکترونیکی http://dima.csdiran.ir مراجعه می‌کردند.

حاضرین در مجمع عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ۱۴۰۳

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت

شرکت پتروشیمی مبین

شرکت پتروشیمی نوری

شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی

سایر

دستور جلسه مجمع بوعلی در سال ۱۴۰۳

دستور جلسه یک راهنمای جامع است، که در جهت درک بهتر روند کلی، ساختار، و فرآیندهای جلسه مجمع ارائه می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع سالیانه بوعلی ذکر شده است:

استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی

تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی

انتخاب روزنامه کثیرالانتشار

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره

تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌مدیره

تعیین پاداش هیئت‌مدیره

سایر موارد

بوعلی و سهامداران آن در مجمع عمومی عادی سالیانه، وانیا نیک تدبیر را به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و تدوین و همکاران را به‌ عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سایر نکات مطرح‌شده در مجمع بوعلی

میزان کل تولید شرکت بر اساس پروانه ۱٫۷ میلیون تن محصولات آروماتیکی است. اما در حال حاضر با توجه به تدابیر مجموعه به تولید ۱۱۰ درصدی ظرفیت اسمی دست پیدا کرده‌ است.

هزینه لجستیک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل به طور خالص ۱۲ الی ۱۳ درصد رشد داشته که ناشی از رشد هزینه حمل خوراک و محصولات هزینه مخازن و هزینه تغییر نرخ ارز تسعیر نیز بوده است.

شرکت برای سال 1403 برنامه رشد صادرات را در برنامه خود دارد. در ادامه هزینه دلاری سایر محصولات نسبت به سال قبل ثابت بوده و تنها هزینه حمل محصول heavy end افزایش داشته است.

محصول رافینیت بوعلی سودده نبوده و شرکت برنامه تبدیل آن به ریفرمیت را دارد.

۳۰ الی ۴۰ درصد از خوراک نفتای شرکت از طریق خط لوله دریافت و ما بقی آن از داخل و خارج کشور تامین می‌شود.

در گزارش‌های شرکت نرخ نفتای اعلامی بر اساس فرمول محاسبه و گزارش می‌شود، اما نرخ نهایی معادل نرخ اعلامی وزارت نفت در صورت‌های حسابرسی‌شده سالانه لحاظ می‌شود.

در نهایت شرکت در تامین سرمایه در گردش خود با چالش‌هایی مواجه است و از این منظر اقدام به اخذ وام کرده است.

سود نقدی بوعلی

سود مجمع بر بازدهی سهامداران در بازار بورس، تاثیرات مستقیمی دارد، از این رو لازم است در کنار تحلیل بنیادی سهام، مجمع شرکت‌ها نیز توسط تحلیلگران و سهامداران مورد بررسی قرار گیرند. تصمیمات مربوط به سود نقدی توزیع‌شده تعیین می‌کنند که چه میزان از سود خالص به ازای هر سهم (EPS) به سرمایه‌گذاران تعلق گیرد. سهامداران و سرمایه‌گذاران باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که توزیع سود نقدی فقط مخصوص افرادی است که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامدار شرکت هستند.

جهت تحلیل سود مجمع بوعلی 1403، لازم است تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال اخیر مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه نشان می‌دهد که آیا شرکت به تداوم توزیع سود نقدی پرداخته یا تغییراتی در سیاست تقسیم سود نقدی خود ایجاد کرده است. در جدول زیر، روند توزیع سود بوعلی بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود

۱۴۰۲/۱۲/۲۹۷٬۱۲۹۷٬۰۰۰٪۹۸

۱۴۰۱/۱۲/۲۹۵٬۶۲۷۵٬۶۰۰٪۹۹٫۵

۱۴۰۰/۱۲/۲۹۱۰٬۴۱۹۱۰٬۰۰۰٪۹۵٫۹

بازده نقدی سهم بوعلی

بازده نقدی سهم از معیارهای اصلی در بازار سرمایه است و نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) را به قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) نمایان می‌سازد. بازده نقدی، تا میزانی نشان‌دهنده کارایی سرمایه‌گذاری در سهام است و تغییرات آن بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است. افزایش بازده نقدی می‌تواند باعث جذب سهامداران به حضور در مجمع شود. در ادامه، بازده نقدی بوعلی در سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی (ریال)بازده نقدی (D/P)

۱۴۰۲/۱۲/۲۹۶۲٬۷۹۰۷٬۰۰۰٪۱۱

۱۴۰۱/۱۲/۲۹۵۷٬۸۶۰۵٬۶۰۰٪۹٫۶

۱۴۰۰/۱۲/۲۹۱۰۳٬۲۰۰۱۰٬۰۰۰٪۹٫۶

زمانبندی پرداخت سود مجمع بوعلی

بوعلی در اطلاعیه‌ای به سهامداران خود اعلام کرد به منظور رعایت مفاد ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار، برنامه زمانبندی این شرکت جهت پرداخت سود سهام نقدی مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ به شرح زیر است:

سهامدارانتاریخ پرداخت

سهامداران دارای کد سجام از ۱ تا ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ سهم۱۰ مردادماه ۱۴۰۳از طریق سامانه سجام

سهامداران حقیقی فاقد کد سجاماز تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۳مراجعه به شعب بانک تجارت با ارائه کارت ملی و کد سهامداری

دارای بیش از ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ سهماز تاریخ ۳۰ مهرماه به بعد (مهلت قانونی)پس از اعلام شماره حساب و شماره شبا

بوعلی در پایان ذکر کرد برای پرداخت سود سهام از کلیه سهامداران حقیقی، حقوقی، صندوق‌ها و سبدگردان‌ها تقاضا می‌کند جهت انجام ثبت نام یا تکمیل فرآیند مربوط به ثبت نام، اقدامات لازم از طریق سامانه سجام را انجام دهند.

آدرس و اطلاعات بوعلی جهت پیگیری و ارسال مدارک

تلفن: ۰۶۱۵۲۱۷۳۷۷۱

فاکس: ۰۶۱۵۲۱۷۳۰۰۰

آدرس: خوزستان، بندر ماهشهر، منطقه ویژه اقتصادی سایت ۴

وب سایت: WWW.BSPCIR

ایمیل Info@Bspc.ir

کد خبر: ۲۹۳٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha