۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
ایران مرجع قیمت‌گذاری گاز منطقه می‌شود| عرضه  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گاز مایع در بورس انرژی
مدیر عامل بورس انرژی:

ایران مرجع قیمت‌گذاری گاز منطقه می‌شود| عرضه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گاز مایع در بورس انرژی

نقوی مدیر عامل بورس انرژی گفت: پارسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گاز مایع در بورس انرژی به ۴۰ مشتری عرضه شد و از محل افزایش رقابت حاصل‌شده، بیش‌ از ۵۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: علی نقوی مدیر عامل بورس انرژی در مراسم رونمایی از بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس انرژی ایران اظهار داشت: براساس بند هفتم سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف انرژی ابلاغی مقام معظم رهبری، موظفیم مصرف انرژی را با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی کاهش دهیم، بنابراین با هدف کاهش ناترازی گاز کشور و افزایش تولید ناخالص داخلی، طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس انرژی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به سابقه اجرای طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس از سوی کشورهای توسعه‌یافته، افزود: تا امروز سیاست‌های استاندارد و جریمه‌ای برای کاهش مصرف انرژی در کشور استفاده شده است، اما طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس، همسو با شعار سال اجرا خواهد شد.

مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه به‌زودی با همکاری شرکت ملی گاز ایران شاهد عرضه‌های فیزیکی گاز طبیعی در بورس انرژی خواهیم بود، اعلام کرد: پارسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گاز مایع در بورس انرژی به ۴۰ مشتری عرضه شد و از محل افزایش رقابت حاصل‌شده، بیش‌ از ۵۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شد.

وی تاکید کرد: موظفیم مصرف انرژی را با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی کاهش دهیم، با اجرای طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس، در آینده به‌نوعی شاهد قیمت‌گذاری گاز در بخش خصوصی خواهیم بود و امیدواریم به‌زودی بتوانیم مرجع قیمت‌گذاری گاز در منطقه باشیم.

نقوی خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم که زیرساخت لازم برای اینکه ایران بتواند تعین کننده قیمت گاز در منطقه باشد، را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه از ۳ سال گذشته عرضه گاز مایع افزایش یافته است، گفت: تعداد مشتریان به عدد ۴۰ رسیده و ۵۷ میلیون دلار درآمد از این محل شکل گرفته که در خارج از بورس این امکان وجود ندارد.

مدیر عامل بورس انرژی همچنین ابراز امیدواری کرد که شاهد عرضه دریایی گاز مایع هم باشیم.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha