۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
بازار ارزهای دیجیتال بر سر دوراهی ریزش یا صعود| دلایل ریزش اخیر قیمت بیت کوین چه بود؟
بازار گزارش می دهد:

بازار ارزهای دیجیتال بر سر دوراهی ریزش یا صعود| دلایل ریزش اخیر قیمت بیت کوین چه بود؟

قیمت بیت کوین در حالی طی شبانه روز گذشته افزایش نسبتا محسوس را تجربه کرده که هنوز تکلیف روند قطعی قیمت در بازار مشخص نبوده و همچنان خطر ریزش بیشتر، سرمایه گذاران را تهدید می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت بیت کوین پس از ریزش نسبتا سنگین طی روزهای گذشته بار دیگر موفق به عبور از مرز ۶۳ هزار دلار شده که نشان دهنده اندکی بهبود وضعیت بازار رمزارزها است. دلیل این رشد اندک قیمت، ریزش ۰.۲ درصدی شاخص دلار در روز دوشنبه بود که نشانگر تضعیف دامیننس ارز ملی آمریکا و در نتیجه، رشد بازارهای مالی مختلف از جمله ارزهای دیجیتال است.

عرضه بیشتر بیت کوین در بازار

نکته مهمی که در حال حاضر مانع از ورود سنگین سرمایه گذاران به بازار و احتیاط بیشتر آنها شده، مساله آغاز توزیع بیت کوین های به سرقت رفته در صرافی منحل شده Mt Gox بوده که قرار است طی روزهای آتی (ماه جولای) انجام شود. این بیت کوین ها در سال ۲۰۱۴ در جریان یک همله هکری از صرافی مذکور به سرقت رفته بودند. اکنون قرار است بخشی از ۹۵۰ هزار بیت کوین به سرقت رفته از بیش از ۲۰ هزار مشتری سرافی Mt Gox به آنها بازگردد که نشانگر عرضه سنگین بیت کوین در بازار است. لذا، به نظر نمیرسد سرمایه گذاران تا زمان تعیین تکلیف توزیع این حجم از بیت کوین، اقدام به ورود سنگین به بازار نمایند؛ چراکه این احتمال وجود دارد که با توجه به ارزشمند شدن بسیار چشمگیر بیت کوین طی ده سال گذشته، اکنون بسیاری از مالباختگانی که بیت کوین های خود دست یافته اند، اقدام به عرضه و فروش سنگین توکن ها در بازار نمایند. در حقیقت، یکی از دلایل اصلی ریزش سنگین قیمت بیت کوین طی دوهفته گذشته، ناشی از تاثیرات منفی انتشار همین خبر است.چنین وضعیتی نهایتا به ضرر بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال تمام خواهد شد.

رشد برخی از آلتکوین های بازار

اگرچه شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال چنگی به دل نمیزند، اما علیرغم ریزش سنکین بیت کوین در بازار، برخی از آلتکوین های کهنه کار و مشهور فرصت رشد خوبی یافتند. همچنین، انتشار خبر تصویب احتمالی صندوق های ETF برای اتریوم از سوی کمیسیون وبورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز محرک خوبی برای رشد قیمت آلتکوین ها در بازار به حساب می آید.

به همین دلیل، اتریوم طی یک هفته گذشته بیش از ۲.۵ درصد رشد را تجربه کرده و دیگر ارزهای مشهور همچون سولانا، ریپل و کاردانو نیز بین ۱.۵ الی ۴.۵ درصد رشد را شاهد بوده اند. دو میم کوین مشهور بازار یعنی دوج کوین و شیبا نیز به ترتیب، ۲ و ۱ درصد رشد داشته اند.

همه در انتظار انتشار شاخص ها تورمی آمریکا

موضوع مهمی که در حقیقت به تعیین کننده ترین مساله بازار ارزهای دیجیتال طی ماه های گذشته تبدیل شده، مساله نرخ بهره بانکی در آمریکا است؛ نرخ بهره ای که تا زمان عدم کاهش، همچنان بزرگترین مانع بر سر راه رشد قیمت دارایی های دیجیتال و البته دیگر کامودیتی های بازار به حساب می آید. اما در جلسه پایان هفته جاری کمیته بازار آزاد فدرال، جروم پاول قرار است نظر خود را در خصوص آغاز فرآیند کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا اعلام نماید. اگرچه برخی از منابع نزدیک به فدرال رزرو اعلام کرده اند که احتمالا روند آغاز نرخ بهره بانکی در آمریکا احتمالا از ماه سپتامبر آغاز خواهند شد، اما کریستالینا جورجییوا رئیس صندوق پول به تازگی اعلام کرده که نرخ بهره بانکی آمریکا می بایست تا پایان سال به روال فعلی حفظ شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در زمان تنظیم این گزارش ۶۳۰۸۳ دلار بوده که شاهد افزایش بسیار محتاطانه قیمت طی شبانه روز گذشته بوده است. نگاهی به نمودار ۴ ساعته قیمت نشان می دهد ه محور اصلی قیمت روی ۶۲۷۵۵ دلار قرار دارد. مهمترین مقاومت های پیش روی قیمت بیت کوین به ترتیب روی نقاط ۶۳۸۸۱ دلار، ۶۴۷۳۵ دلار و نهایتا ۶۵۵۸۹ دلار قرار دارد. از سوی دیگر، حمایت فوری بیت کوین روی ۶۱۸۲۹ دلار قرار داشته که در صورت از دست رفتن این حمایت، نقاط بعدی عبارتند از ۶۰۶۹۵ دلار و ۵۹۹۰۱ دلار.

بازار ارزهای دیجیتال بر سر دوراهی ریزش یا صعود| دلایل ریزش اخیر قیمت بیت کوین چه بود؟

اما شاخص RSI روی ۶۰ قرار داشته که نشان دهنده بازار گاوی نسبی و افزایش فشار خرید است. همچنین، EMA۵۰ روزه بیت کوین روی ۶۲۱۴۰ دلار قرار داشته که تاز زمان حفظ قیمت بالای این محدوده، همچنان امید به صعودی شدن روند قیمت (هرچند ضعیف) وجود دارد. اما در صورت ریزش قیمت به زیر ۶۲۷۵۵ دلار، می بایست منتظر فرو رفتن بازار به فاز خرسی و ریزشی باشیم.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha