۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
تامین منابع دولتی برای مرمت و بازسازی از اولویت های مهم میراث فرهنگی است
مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی :

تامین منابع دولتی برای مرمت و بازسازی از اولویت های مهم میراث فرهنگی است

زنجان-مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تامین منابع دولتی برای مرمت، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس از اولویت‌های کاری در این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون فعالی شامگاه دوشنبه در آیین آغاز به کار انجمن خیرین میراث فرهنگی استان زنجان گفت: کشور ایران ظرفیت های بی بدیلی در میراث فرهنگی دارد که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تامین منابع دولتی برای مرمت، بازسازی ، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس از اولویت های کاری در این وزارتخانه است، ابراز داشت: محدودیت منابع دولتی هیچ وقت کفاف این قدامات را نمی دهد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ماموریت هایی به این انجمن و به عمق تمدن هفت هزار ساله داده شده و تلاش می شود این مهم در تمامی شهرها نمود داشته باشد.

فعالی تاکید کرد: فراهم سازی زمینه دریافت منابع مالی و یا هدایای اموال منقول و غیر منقول در اختیار دوستدار میراث فرهنگی، تشکیل بانک اطلاعاتی و آماری از خیرین، تشکیل بانک اطلاعاتی از آماری از محوطه ها ، بناها و بافت های تاریخی، اموال منقول و غیر منقول نیازمند، احیا و حفظ نگهداری میراث فرهنگی ناملموس و میراث در خطر و نیازمند پاسداری فوری باید مورد توجه باشد که در این راستا چهار پروژه در سیستان و بلوچستان و یک پروژه نیز در ایلام شروع شده است.

وی افزود: این ماموریت با حساسیت پیگیری می شود و انجمن خیرین میراث فرهنگی اهدافی از قبیل ایجاد زمنیه مشارکت خیرین این حوزه در داخل و خارج از کشور به منظور جلب مشارکت و جذب سرمایه های معنوی و مادی جهت حفظ، مرمت و احیای بناهای و محوطه‌ها، بافت های تاریخی و فرهنگی میراث طبیعی ثبت شده ،مشارکت در راه اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی و تاریخی کشور و سایر موارد مشابه را دنبال می کند.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بهره مندی از تجربیات فنی و مشاوره های تخصصی خیرین صاحب نظر و شاخص در حوزه میراث فرهنگی مد نظر قرار گرفته است، تاکید کرد: ایجاد زمینه مشارکت خیران داخل و خارج کشور مهمترین رویکرد انجمن خیرین میراث فرهنگی به عنوان سازمان‌های مردم نهاد غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی است.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha