۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
اقتصاد ژاپن کوچک شد

اقتصاد ژاپن کوچک شد

نظرسنجی ۳ ماهه بانک مرکزی ژاپن نشان داد روحیه تجاری در بخش خدمات ژاپن در ماه ژوئن بدتر شد زیرا کاهش ارزش ین هزینه‌ها را بالا برد.

به گزارش بازار، ژاپن تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را کاهش داد و روحیه تجاری بخش خدمات این کشور در ماه ژوئن به دلیل نگرانی از افزایش هزینه‌ها، خنثی کردن افزایش اعتماد کارخانه‌ها و اشاره به ضعف در مصرف، تیره شد اما نظرسنجی سه ماهه تانکان نشان داد که شرکت‌ها قصد دارند هزینه‌های سرمایه‌ای را افزایش دهند و پیش‌بینی می‌کنند که تورم در سال‌های آینده در حوالی هدف ۲ درصدی بانک مرکزی ژاپن باقی بماند و انتظارات بازار برای افزایش نرخ بهره در کوتاه‌مدت را حفظ کند.

نتیجه‌ای که پیش از نشست سیاست‌گذاری بعدی بانک مرکزی ژاپن در ۳۰ تا ۳۱ جولای منتشر می شود، تصمیم آن را در مورد افزایش سریع نرخ بهره پیچیده می‌کند.

شرکت‌های بزرگ قصد دارند در سال مالی جاری منتهی به مارس ۲۰۲۵ هزینه‌های سرمایه‌ای را ۱۱.۱ درصد افزایش دهند، در حالی که در نظرسنجی قبلی چهار درصد بود. بسیاری از افراد مهم بازار انتظار دارند که بانک مرکزی ژاپن در سال جاری مجدداً نرخ بهره را از سطوح نزدیک به صفر فعلی افزایش دهد.

در حالی که تورم برای دو سال بالاتر از هدف بانک ژاپن باقی مانده است، بهبود اقتصادی شکننده ژاپن مسیر افزایش نرخ این کشور را مختل کرده است.

در حالی که تولیدکنندگان بزرگ انتظار دارند که شرایط سه ماه آینده بهبود یابد، همتایان بخش خدمات آنها پیش‌بینی می‌کنند که با کاهش هزینه‌ها، شرایط بدتر شود. تولید ناخالص داخلی واقعی ژاپن در ژانویه تا مارس سالانه ۲.۹ درصد کاهش یافته است که نسبت به برآورد قبلی ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش رویترز، با کاهش مخارج شرکت ها و خانوارها، اقتصاد ژاپن در سه ماهه اول سالانه ۱.۸ درصد کوچک شد. در حالی که تحلیلگران انتظار دارند که رشد در سه ماهه جاری بهبود یابد، ین ضعیف با بالا بردن هزینه واردات سوخت و غذا بر احساسات خانوار تاثیر می‌گذارد.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha