۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
کاهش تولید خودرو کار دست اقتصاد تایلند داد

کاهش تولید خودرو کار دست اقتصاد تایلند داد

تولید کارخانه تایلند به طور غیرمنتظره‌ای در ماه می با کاهش تولید خودرو کاهش یافت.

به گزارش بازار، وزارت صنعت تایلند اعلام کرد که شاخص تولید کارخانه تایلند به طور غیرمنتظره‌ای ۱.۵۴ درصد در ماه می نسبت به سال گذشته کاهش یافت که دلیل آن کاهش تولید خودرو و هزینه‌های انرژی بیشتر بود. این رقم در مقایسه با افزایش پیش‌بینی ۱.۳۵ درصدی در ماه می در نظرسنجی رویترز و به دنبال افزایش سالانه ۲.۶۹ درصدی در آوریل که اولین افزایش در ۱۹ ماه گذشته بود، کاهش یافت.

تولید کارخانه برای دوره ژانویه تا می ۲.۰۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. این وزارتخانه ماه گذشته اعلام کرد که انتظار دارد تولید در سال ۲۰۲۴ بین صفر تا یک درصد افزایش یابد. این وزارتخانه همچنین عنوان کرد که تولید خودرو برای دهمین ماه متوالی در ماه می کاهش یافت زیرا قدرت خرید به دلیل بدهی بالای خانوارها کاهش یافت، در حالی که هزینه‌های انرژی افزایش یافت.

ارقام فدراسیون صنایع تایلند در اوایل این هفته نشان داد که تولید خودرو در ماه می سالانه ۱۶.۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی، صادرات تایلند، محرک اصلی اقتصاد، در ماه می ۷.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که بیشترین افزایش در چهار ماه گذشته است.

طبق گزارش رویترز، بر اساس گزارش وزارت گردشگری، گردشگران خارجی در سال ۲۰۲۴ تا ۲۳ ژوئن به ۱۶.۸۴ میلیون نفر رسید که ۳۶ درصد نسبت به دوره سال قبل افزایش یافته است و بازدیدکنندگان ۷۹۵ میلیارد بات (۲۱.۶ میلیارد دلار) هزینه کرده‌اند.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha