۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
نقض مقررات دیجیتال مارکتینگ اروپا در «اپ استور» /احتمال وضع جریمه سنگین بروکسل علیه اپل!
کمیسیون اروپا خبر داد؛

نقض مقررات دیجیتال مارکتینگ اروپا در «اپ استور» /احتمال وضع جریمه سنگین بروکسل علیه اپل!

کمیسیون اروپا با انتشار گزارشی از نقض مقررات رگولاتوری خود توسط شرکت اپل، از احتمال وضع جریمه سنگین علیه این شرکت آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، کمیسیون اروپا با انتشار گزارشی از نقض مقررات رگولاتوری خود توسط شرکت اپل، از احتمال وضع جریمه سنگین علیه این شرکت آمریکایی خبر داد.

به نوشته رویترز، کمیسیون اروپا اعلام کرده که «اپ استور» شرکت اپل با محدودسازی دسترسی توسعه دهندگان برای ساخت اپلیکیشن جدید بر بستر iOS به منظور تامین نیازهای کاربران گوشی های اپل، آزادی مصرف کنندگان برای استفاده از اپلیکیشن های دلخواه را هدف قرار داده است.

کمیسیون اروپا که پیشتر نیز در چند نوبت اقداماتی علیه شرکت اپل داشته، اکنون اعلام کرده است که هشدار کتبی اولیه در این خصوص را برای اپا ارسال کرده است. گفته می شود اتحادیه اروپا از ماه مارس، تحقیقات خود در خصوص نقش حقوق مصرف کنندگان اپل را آغاز کرده است.

به گفته یک مقاک نزدیک به کمیسیون اروپا، در صورت عدم دریافت پاسخ مقتضی از سوی اپل، طبق قانون بازارهای دیجیتال اروپا، این شرکت آمریکایی مشمول جریمه خواهد شد. بروکسل معتقد است که مقررات وضع شده در اپ استور اپل، منج به ایجاد اختلال در روابط میان توسعه دهندگان و مشتریان خود شده است.

موضوع دیگری که کمیسیون اروپا به آن نقد وارد کرده، پرداخت هزینه اشتراک اپ استور از سوی کاربران آن هم برای دانلود و نصب اپلیکیشن هایی است که از سوی تولید کنندگان به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. با اینحال، به دلیل قرار داده شدن انحصاری این اپلیکیشن ها در اپ استور، هم توسعه دهندگان و هم مشتریان مجبورند برای دریافت یک اپلیکیشن رایگان، متحمل پرداخت هزینه شوند.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha