۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
حرکت چادرملو بر مدار توسعه| سنکرون فاز یک نیروگاه سیکل ترکیبی جدید آغاز شد

حرکت چادرملو بر مدار توسعه| سنکرون فاز یک نیروگاه سیکل ترکیبی جدید آغاز شد

یزد- فاز یک گازی نیروگاه شماره ۲ سیکل ترکیبی چادرملو به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات با موفقیت به سرانجام رسید و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی چادرملو؛ ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شماره ۲ چادرملو در راستای تفاهم نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو برای تامین حداقل ۱۰ هزارمگاوات ظرفیت‌های جدید نیروگاهی با سرمایه گذاری شرکت‌های صنعتی و معدنی و راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دست انجام است.

همچنین این نیروگاه یکی از ۸ پروژه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که در گروه پیشرانان پیشرفت ایران که مشتمل بر ۴۸ پروژه بزرگ ملی است، توسط رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی آغاز شد.

شرکت چادرملو علاوه بر شروع احداث یک نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در منطقه خضر آباد، در راستای اجرایی نمودن نیروگاه‌های خود تامین صنایع جهت تامین پایدار برق مورد نیاز واحدهای تولیدی در پیک مصرف، اقدام به احداث یک بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات با سرمایه گذاری حدود ۲۶۰ میلیون یورو با استفاده از ظرفیت گروه مپنا بعنوان پیمانکار اصلی مهندسی، ساخت و اجرا کرده است.

احداث این نیروگاه موجب پیش گیری از خسارت‌های وارده به واحدهای صنعتی این شرکت ناشی از قطع برق بالاخص در پیک مصرف در تابستان و تامین برق مورد نیاز طرح‌های توسعه در دست اجرا و برنامه ریزی شده می شود.

نصب سیستم DLN بر روی توربین‌های گازی این نیروگاه بمنظور کاهش اثرات زیست محیطی علیرغم بهره گیری کامل از خوراک گاز طبیعی از ویژگی‌های نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو است. این توربین‌های ارتقا یافته مطابق استانداردهای آژانس حفاظت محیط زیست بین الملل است.

کد خبر: ۲۹۲٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha