۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
افتان و خیزان مناظره‌ها و مطالبات اقتصادی مردم | آنچه شرط بلاغ است گفته نشد!
گزارش بازار؛

افتان و خیزان مناظره‌ها و مطالبات اقتصادی مردم | آنچه شرط بلاغ است گفته نشد!

سمنان- مناظرات و میزگردهای انتخاباتی این روزها نُقل محافل سیاسی و اقتصادی استان سمنان است و مردم درباره آن‌ها نظرات مختلفی را دارند. 

بازار؛ گروه استان‌ها: انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی هشتم تیرماه برگزار خواهد شد و نامزد های انتخابات یکی پس از دیگری برنامه های خودشان را ارائه می دهند تا بتوانند بیشترین همراهی مردم را برای خودشان به دنبال داشته باشند. در این میان مردم هم واکنش های مختلفی را به این مسائل نشان داده‌اند برخی میزگردها را عالی اما مناظره را ناکافی دانستند و برخی دیگر عقیده دارند که عملکرد نامزدها بهتر است در تبیین خود باشد تا نفی دیگران لذا هنوز نتوانسته اند نکات خوبی را در میان این تبلیغات دریافت کنند.

گروهی دیگر از مردم استان سمنان نیز بر این عقیده هستند که رای نخواهند داد و این نشان می دهد که کماکان نامزدها در همراه کردن قشر خاکستری که به زعم خودشان هنوز مطمئن به مشارکت نشده اند، موفق عمل نکرده اند. به میان مردم استان سمنان از اقشار مختلف رفتیم از کاسب و استاد دانشگاه تا وکیل و تولیدکننده و ... تا ببینیم درباره فضای انتخاباتی حاکم بر جغرافیای استان سمنان چه نظری داشته و تبلیغات نامزد ها را چطور ارزیابی می کنند چه کسی به نظرشان در تبلیغات جلوتر است و مردم آیا روند تبلیغات را پسندیده اند؟

تبلیغات بد نیست اما فضای فیزیکی تعطیل است

یکی از شهروندان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه عملکرد قالیباف در تمام مناظره‌های و تبلیغات تلویزونی توانسته بهتر از دیگران باشد، گفت: بعد از او عملکرد پزشکیان و سپس جلیلی نیز خوب بوده اما شگفتی این دوره پور محمدی است که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد این‌طور صریح و بدون استرس صحبت کند.

یک کارشناس: مشکل مناظرات و تبلیغات انتخاباتی این است که بیشتر به کلی گویی می گذرد

محمد کاظمی که ۴۳ سال داشته و کارشناس حسابداری است با بیان اینکه تبلیغات در فضای مجازی و تلویزیونی خوب است اما در شهرهای استان سمنان هنوز خبری از انتخابات نیست، تاکید کرد: اینکه ما کارناوال های خیابانی و ستادها و ... را نمی‌بینیم خوب نیست و این به شور انتخاباتی هیچ کمکی نمی‌کند، ما باید بدانیم که موضع نامزدها در خصوص اقتصاد چیست یا برای تبلیغات میدانی می خواهند چه کنند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا نامزدها توانسته اند عملکرد خودشان را معرفی کنند، تاکید کرد: قاضی زاده و زاکانی و تا حدودی قالیباف در این انتخابات اخیر همیشه بوده اند و غالباً هم حرف های تکراری دارند که همیشه هم گفته‌اند اما به نظر می‌رسد رقابت بین جلیلی و پزشکیان باشد که این دو هم هنوز نتوانسته اند آن‌طور که باید و شاید تبیین کنند.

افتان و خیزان مناظره‌ها و مطالبات اقتصادی مردم | آنچه شرط بلاغ است گفته نشد!

چنگی به دل نمی زند!

یک وکیل در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه عملکرد نامزدهای در زمینه تبلیغات انتخاباتی در این دوره چندان چنگی به دل نمی‌زند، گفت: مناظره‌ها متاسفانه به کلی گویی‌های بی‌حاصل گذشت و چیزی دستگیر مردم نشد در واقع این مناظرات باید به طوری باشد که دست آخر مشخص شود که چه کسی قرار است چه اقدامی کرده و با چه چیزی موافق و مخالف باشد و درباره اقتصاد قرار است چه کاری را صورت دهند؟

محمد حسین رضایی با بیان اینکه مردم حق دارند بدانند که نظر چه نامزدی در چه زمینه است و نظر کدام نامزد دیگر با او چه تفاوت هایی دارد زیرا همین تفاوت ها است که می تواند مشخص کند چه کسی پیشتاز می‌شود، تاکید کرد: به نظر می‌رسد قالیباف بهترین عملکرد را در مناظرات داشت اما در مجموع باید گفت که اقبال عمومی به جلیلی بیشتر است زیرا حواشی پیرامون قالیباف و خانواده او وجود دارد.

یک کارشناس : تبیین و اقناع دو استراتژی است که باید نامزدها به کار بگیرند

وی با بیان اینکه به نظر می رسد با رصد فضای کنونی می توان دریافت که دوگانه جلیلی و پزشکیان در استان سمنان نیز حاکم است و در این بین هم کسی موفق است که بتواند بیشتر مواضع اقتصادی خود را تبیین کند، تاکید کرد: اقبال اصولگرایان تا جایی که بنده رصد کرده ام در درون استان سمنان با جلیلی است چرا که حواشی قالیباف را نداشته و همچنین نشان داده که در اصولگرایی اصولگراتر از قالیباف است.

کلی گویی را کنار بگذارید

اسماعیلی دانش آموخته علوم سیاسی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه مشکل مناظرات و تبلیغات انتخاباتی این است که بیشتر به کلی گویی می گذرد، گفت: باید نامزد ها خودشان را تبیین کرده و کاری به دولت روحانی و رئیسی نداشته باشند تا مردم بدانند که برای حل مشکلات امروز اقتصادی مردم مانند گرانی و مسکن و ... چه برنامه ای دارد.

وی به نامزدها پیشنهاد داد: تبیین و اقناع دو استراتژی است که باید نامزدها به کار بگیرند یعنی اولاً خودشان و عملکردشان را تبیین کنند و در ثانی مردم را قانع کنند که انها بهترین عملکرد اقتصادی را در بین دیگران خواهند داشت که در این زمینه فکر می کنم پزشکیان توانسته قدری در افکار عمومی استان سمنان تا اینجا که ما رصد کرده ایم بهتر کار کند و پس از او قالیباف است و در کمال تعجب جلیلی هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید عمل کند.

نکته جالب در صحبت های اقشار مردم این است که عقیده دارند علیرغم اقبال عمومی به جلیلی اما این قالیباف بوده که در تبلیغات بهتر کار کرده در صورتی که به نظر مردم استان سمنان قالیباف شاید شانس کمتری نسبت به جلیل داشته باشد اما گروهی از مردم هم هستند که عقیده دارند اگر یکی از این دو نفر کناره گیری کنند می توان با نامزد دیگر، عملکرد بهتری را در جبهه اصولگرایان به خصوص اصولگرایان سنتی تر داشت.

افتان و خیزان مناظره‌ها و مطالبات اقتصادی مردم | آنچه شرط بلاغ است گفته نشد!

نقد گذشته بس است به آینده نگاه کنید

یک خانم نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه مناظره ها را کم و بی دنبال کرده ام اما ترجیح من میزگرد ها است چون یک نفر صحبت می کند و بهتر می توان درباره برنامه ها فهمید، تاکید کرد: متاسفانه از زمان احمدی نژاد رویه ای ایجاد شده که میزگردها را به سمت هیاهو می برند و این خوب نیست باید توجه داشت که مردم باید در بین صحبت های نامزد ها نکاتی را کسب کنند نه دعواهای احساسی شان؛

نیره عامری که دانش آموخته رشته شیمی است اما فعالیت های حزبی و انتخاباتی را نیز داشته است، می گوید: نامزد باید برای مردم بیان کند که چه چیزی در چنته دارد وگرنه نقدر رئیسی و روحانی که همه بلد هستند اینکه کسی در داخل گود باشد و عملکرد غیر قابل انتقادی از خود به نمایش گذارد، غیر ممکن است.

یک مغازه دار: کدام نامزد حاضر است تعهد بدهد که اگر در طول یک الی دو سال اول نتوانست مشکل اقتصادی کشورمان را حل کند استعفا دهد؟

وی با بیان اینکه اگر وضعیت تبلیغات و مناظره ها اینطور پیش برود اصلا نمی توان امید داشت که مردم بفهمند بالاخره نامزدها چه برنامه ای دارند زیرا همه چیز به کلی گویی می گذرد، تاکید کرد: نامزدها به صورتی رفتار کرده اند که گویا گذشته آنها برای مردم مهمتر از آینده شان است حتی وقتی ظریف در قاب تلویزیون ظاهر شد بازهم درباره قدیم صحبت کرد نه آینده؛ لذا باید مردم بدانند که دولتمردان آتی برای اقتصاد چه کاری را صورت خواهند داد.

نهضت ملی مسکن چه می شود؟

دست آخر سراغ یک مغازه دار می رویم و او در گفتگو با خبرنگار بازار، می گوید: تبلیغات و مناظرات و میزگرد ها و ... را به خوبی دنبال می کنم اما تا جای که فرصت باشد و سعی می کنم بقیه را هم در روزنامه بخوانم ولی متاسفانه باید گفت آنطور که باید و شاید به خصوص در موضوع اقتصاد صحبت نشده است.

محمد رضا اشرفی با بیان اینکه نامزدها باید درباره اقتصاد بگویند درباره جوانان بگویند باید درباره مسکن صحبت کنند، تاکید کرد: من به عنوان کسی که می خواهم رای بدهم نباید بدانم که با آمدن روی کار این افراد نهضت ملی مسکن چه می شود؟ تکلیف گوشت که هر روز گران تر می شود چه می شود؟ آقایی می خندد و می گویند که گوشت دولتی می دهیم مردم بگیرند و آزاد بفروشند این وهن ایران و ایرانی است.

وی با بیان اینکه در این شرایط است که مردم می توانند شناخت خوبی پیدا کنند، افزود: کدام نامزد حاضر است تعهد بدهد که اگر در طول یک الی دو سال اول نتوانست مشکل اقتصادی کشورمان را حل کند استعفا دهد تا همین الان به او رای بدهم لذا این ها مسائلی است که مردم درباره آنها دغدغه دارند.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha