۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
سهم ۲۷ درصد نفت سپاهان از  عرضه روان کارها در تالار سبز| نفت پارس سهمش از بازار بیشتر شد
شسپا در ۱۴۰۲ چقدر روغن در بورس عرضه کرده است؟

سهم ۲۷ درصد نفت سپاهان از عرضه روان کارها در تالار سبز| نفت پارس سهمش از بازار بیشتر شد

نفت سپاهان در سال گذشته ۸۳ هزار و ۳۴۲ تن  محصول به ارزش ۲ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان محصول در داخل بورس عرضه کرده است. نفت پارس هم توانسته سهم خود از بازار را با یک درصد رشد به 17 درصد برساند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: برخی فعالین بازار مدعی اند که مقدار عرضه روان کارها در بورس به اندازه کافی نبوده و برخی از تولید کنندگان روغن موتور برای افزایش قیمت ها عرضه های خود را کاهش داده اند. این ادعاها در شرایطی مطرح می شود که صورت های مالی منتشر شده در کدال نشان می دهد که نفت سپاهان به عنوان بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده روان کار در بازار در سال گذشته ۸۳ هزار و ۳۴۲ تن محصول به ارزش ۲ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان محصول در داخل بورس عرضه کرده است.از این مقدار فروش ۵۴ هزار و ۶۴ تن آن مربوط به روغن های پایه بوده است. ارزش این میزان روغن پایه عرضه شده در بورس یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است. لازم به یادآوری است که ۳۷ درصد از روغن های پایه عرضه شده در بورس مربوط به شسپا بوده است.

نفت سپاهان که سهمی حدود ۲۱ درصدی از بازار روغن های فرآیندی بورس دارد، در سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۹۴ تن از این محصول به ارزش حدود ۲۶۵ میلیارد تومان در این بازار عرضه داشته است.

فروش داخلی خارج از بورس نفت سپاهان در سال گذشته ۱۵۵ هزار و ۷۹ تن به ارزش ۷ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان بوده است. آمارها نشان می دهد که شسپا سهمی حدود ۲۰ درصدی از بازارهای خارج از بورس داخلی را به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال گذشته حدود ۱۲۷ هزار تن روغن موتور به ارزش ۵ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان در خارج بورس عرضه کرده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بیشتر است. روغن های صنعتی عرضه شده در این بستر نیز ۲۶ هزار و ۵۹۳ تن به ارزش یک هزار و ۵۰۶ تن بوده است.

سهم ۲۷ درصد نفت سپاهان از  عرضه روان کارها در تالار سبز| نفت پارس سهمش از بازار بیشتر شد

۴ پالایشگاه اصلی چقدر روان کار تولید کردند؟

صورت های مالی منتشر شده در کدال نشان می دهد که نفت سپاهان با تولید ۷۴۱ هزار و ۱۳۸ تن بیشترین سهم از تولید انواع روان کارها و محصولات جانبی را به خود اختصاص داده است. این شرکت که سهمی حدود ۳۳ درصد از بازار روان کارها را به خود اختصاص داده در سال گذشته حدود ۲۱ هزار تن نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر تولید داشته است. اما نفت بهران در جایگاه بعدی در صنعت روان کارها ایستاده است. این شرکت در سال گذشته ۳۵۸ هزار و ۴۸۱ تن روان کار تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار تن بیشتر است. مجموع تولیدات این شرکت که سهمی حدود ۲۶ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده در سال گذشته حدود ۵۷۹ هزار تن بوده است.

سهم ۲۷ درصد نفت سپاهان از  عرضه روان کارها در تالار سبز| نفت پارس سهمش از بازار بیشتر شد

نفت ایرانول اما با سهم حدود ۲۴ درصدی در جایگاه سوم این رده بندی قرار دارد. این شرکت در سال گذشته حدود ۵۲۴ هزار تن تولید داشته که رشد حدود ۳۲ هزار تنی نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.

اما شرکت نفت پارس هم با تولید ۱۹۵ هزار تن در جایگاه چهارم این رده بندی قرار دارد. نفت پارس توانسته سهم خود از بازار را از حدود ۱۶ درصد در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۷ درصد افزایش دهد.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha