۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
عدم توجه به معماری ساختمان ها| روانشناسی بناها در سیمای شهری مغفول ماند
مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور معماری برتر انتقاد کرد؛

عدم توجه به معماری ساختمان ها| روانشناسی بناها در سیمای شهری مغفول ماند

گرگان- جعفری، مدیر عامل مهندسین مشاور معماری برتر گفت: به دلیل نبود معماری شاخص و کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد گاها باعث می شود سیمای شهر خیلی مناسب نباشد.

محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت مهندسین مشاور معماری برتر حدود ۱۹ سال در زمینه طراحی ساختمان های اداری و مسکونی سابقه دارد.

مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور معماری برتر بیان کرد: بزرگترین شهرک مبلمان شمال کشور در عطا آباد را طراحی کرده ایم، همچنین با دستگاه هایی مانند سازمان فنی حرفه ای و اداره ورزش و جوانان همکاری داریم.

وی ادامه داد: به دلیل نبود معماری شاخص و کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد گاها باعث می شود سیمای شهر خیلی مناسب نباشد.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در ساختمان سازی و به ویژه ساختمان های مسکونی وجود دارد این است که دیاگرام فضایی برخی حریم های خصوصی و هوایی رعایت نمی شود.

جعفری بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر به ساختمان صرفا به عنوان یک کالا نگاه می شود و معماری آن مورد توجه قرار نمی گیرد این در حالی است که معماری نوعی روانشناسی محسوب می شود که اگر رعایت شود بر روح و روان افراد تاثیر مثبتی می گذارد.

اجرای موفق پروژه های معماری نیازمند تیم سازی است

وی بیان کرد: معظل جدی که در استان گلستان وجود دارد این است اکثرا معماران به صورت انفرادی در حال فعالیت هستند و اعتقادی به کار تیمی و گروهی ندارند.

مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور معماری برتر تصریح کرد: امروزه خدمات مختلفی در زمینه معماری از جمله خدمات پلان و طراحی دستی وجود دارد که اگر هدف اجرای مطلوب پروژه و ارائه خدمات مناسب است باید تیم سازی شود تا پروژه موفقی اجرا شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر بجای توجه به جنبه روانشناسی و کاربردی معماری به جنبه مادی و پولی آن توجه می شود.

به اعتقاد وی، باتوجه به هزینه بالای ساخت مسکن، مردم باید برای ساخت خانه مسکونی آن را به افراد متخصص این حوزه واگذار کنند.

وی افزود: مساله مهمی که در برخی نقاط کشور با آن روبرو هستیم کمبود آب و برق در فصول گرم سال است که این موارد باید در معماری در نظر گرفته شود حتی در نظام مهندسی هم به عنوان مساله مهم مهندسی مطرح شود.

جعفری در پایان با اشاره به مثمر ثمر بودن نمایشگاه تصریح کرد: برگزاری رویدادها برای بالابردن آگاهی مردم و معرفی مجموعه های فعال و ایجاد تعامل با سایر مجموعه ها بسیار مفید است.

کد خبر: ۲۹۱٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha