۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
نگرانی اروپایی ها از تعرفه خودروهای برقی چین| چرا اروپا به چین وابستگی دارد؟
بازار گزارش می دهد:

نگرانی اروپایی ها از تعرفه خودروهای برقی چین| چرا اروپا به چین وابستگی دارد؟

کمیسیون اروپا برای واردات خودروهای برقی از چین تعرفه ۳۸.۱ درصدی وضع کرده، کارشناسان معتقد هستند این تعرفه منجربه بحران برای تولیدکنندگان اروپایی می شود.

بازار؛ گروه خودرو: کمیسیون اروپا تصمیم خود برای اعمال تعرفه جهت واردات خودروهای برقی چینی را نهایی کرده است، این تصمیم می تواند اثرات منفی به عملکرد خودروسازان اروپایی داشته باشد. باتوجه به سرمایه گذاری هنگفت برخی از خودروسازان اروپایی مانند فولکس واگن، مرسدس بنز و ب ام و، تعرفه بالا برای واردات خودروهای برقی از چین می تواند تعامل تجاری میان خودروسازان اروپایی و شرکای چینی را وارد مرحله بحران کند.

مدیرعامل شرکت اولیور زیپس در مورد تصمیم کمیسیون اروپا، اعلام کرد: سیاستی اشتباه برای کنترل واردات وضع شده است‌. این مساله می تواند جنگ تجارت را به مرحله بحران وارد کند.

تعرفه ۳۸.۱ درصدی خودروهای برقی چین از ماه ژوئیه سال میلادی جاری در اروپا اعمال می شود

تعرفه ۳۸.۱ درصدی خودروهای برقی چین از ماه ژوئیه سال میلادی جاری در اروپا اعمال می شود، این مهم بیانگر آن است که میلیاردها دلار سود ناشی از تعرفه گذاری توسط اروپا دریافت می شود. اکثر خودروسازان چینی پس از اعمال این تعرفه سکوت کردند، اما شرکت خودروساز نیو در مورد سیاست جدید اروپا گفت: تعهد این شرکت نسبت به عرضه خودروهای برقی به قاره سبز با تعویق و تزلزل همراه نخواهد شد.

شرکت خودروسازی بی وای دی با اعلام برنامه تولید خودرو برقی در اروپا، قصد فرار از اعمال تعرفه علیه محصولاتش را دارد.
ویل رابرتز، رئیس تحقیقات خودرو در مورد اعمال تعرفه علیه خودروهای برقی چین اظهار داشت: آزمون واقعی برای خودروسازان چینی از امروز آغاز شده و باید منتظر عملکرد سازندگان چینی در قبال این سیاست بود.

وی افزود: خودروسازان اروپایی بیش از حد به چین وابسته هستند، بنابراین کاهش سود چین سبب انتقال فعالیت و توجه آن ها جهت تولید خودرو برقی در اروپا خواهد شد.
نکته قابل توجه اینجاست که چین ۳۲ درصد از فروش ب ام و در دنیا، فروش ۳۰ درصد از محصولات فولکس واگن و در بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است‌.

کارشناس معتقد هستند که انتقام جویی چین در قبال تعیین تعرفه می تواند ضربه جدی به اقتصاد و صنعت اروپا وارد کند

کارشناس معتقد هستند که انتقام جویی چین در قبال تعیین تعرفه می تواند ضربه جدی به اقتصاد و صنعت اروپا وارد کند. اولاف شولز هفته گذشته طی سخنرانی در کارخانه اوپل نسبت به وضع تعرفه واردات خودروهای برقی هشدار جدی داده بود، صدر اعظم آلمان معتقد است این مساله می تواند منجربه انزوا خودروسازان شود.

اولا کالینیوس مدیرعامل مرسدس بنز در خصوص اعمال محدودیت ها برای واردات خودروهای برقی چینی، بیان کرد: گسترش تجارت آزاد و منصفانه با اعمال محدودیت ها شکل و منجربه رشد اقتصادی می شود، اما این مساله می تواند به محصولات خودروسازان اروپایی آسیب وارد کند.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha