۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
ابهام در صدور بخشنامه های اداری| حمل یکسره کالا به مقاصد آسیای میانه حال و روز خوشی ندارد 
رئیس انجمن شرکت حمل و نقل بین المللی گلستان انتقاد کرد؛

ابهام در صدور بخشنامه های اداری| حمل یکسره کالا به مقاصد آسیای میانه حال و روز خوشی ندارد 

گرگان- رئیس انجمن شرکت حمل و نقل بین المللی گلستان گفت: یکی از خواسته های شرکت های حمل و نقل بین المللی بازگشت حمل یکسره کالا توسط ناوگان ایرانی به مقاصد آسیای میانه خصوصا ترکمنستان است.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالصمد آخوند نژاد ظهر چهارشنبه در هفتمین نشست دبیرخانه مشترک انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی سراسر کشور که در هتل جهانگردی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: از اولین جلسه دبیرخانه مشترک که میزبانی آن با انجمن خراسان بود حدود دو سال می گذرد و قرار شد با انگیزه بسیار دور هم جمع شویم و همگی مصمم بر این بودیم تا دبیرخان های قوی و مستحکم را پایه ریزی کنیم به نحوی که مشکلات و معضلات بخش خود را بلافاصله با انتقال آن به مقامات مربوطه حل و فصل کنیم اما آنطور که باید و شاید نتوانستیم به رسالت خود عمل کنیم.

رئیس انجمن شرکت حمل و نقل بین المللی گلستان افزود: البته عملکرد انجمن ها ستودنی و قابل تقدیر است و جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به وجود ابهام در صدور بخشنامه های اداری و تفسیر آن به نفع خود توسط نیروهای سازمانی از مشکلاتی است که با آن مواجه ایم، به عنوان نمونه هممی توان به وزارت اقتصادی و دارایی اشاره کرد.

وی به عدم حذف ارزش افزوده که در سال های قبل حذف آن تصریح شده بود، اشاره کرد و گفت: این موضوع جای بحث دارد و باید از طریق مراجع ذیربط احقاق حق شود.

آخوند نژاد گفت: یکی از خواسته های شرکت های حمل و نقل بین المللی که باید مطالبه گری شود، بازگشت حمل یکسره کالا توسط ناوگان

ایرانی به مقاصد آسیای میانه خصوصا ترکمنستان به دوران قبل کرونا است.

هر روز نظاره گر و شاهد جولان و یکه تازی ناوگان ترکمنستان هستیم

وی اضافه کرد: حمل یکسره کالا چند سالی است حال و روز خوبی ندارد.

وی گفت: این بخش قدرت رقابت و چانه زنی خود را به علت نابرابری قیمت کامیون با کشورهای خارجی، ناترازی عوارض ورودی و اختلاف فاحش 033$ در هر حمل به ترکمنستان، اختصاص کالاهای ترانزیت به ناوگان خارجی (به صورت ترانشیپ) از دست داده است.

وی گفت: با وجود اولویت حمل کالاهای ترانزیتی با ناوگان ایرانی، هر روز نظاره گر و شاهد جولان و یکه تازی ناوگان ترکمنستان هستیم.

آخوند نژاد بیان کرد: در جلسه ای که در استانداری گلستان با حضور معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه با فعالان اقتصادی استان برگزار کرد، معضل ناترازی و نابرابری عوارض اعلام شد ایشان ابتدا کتمان کرد و منکر این قضیه شد سپس گفت این مسئله را با وزیر امور خارجه ترکمنستان مطرح خواهد کرد اما حدود یک سال از این جلسه گذشته ولی تغییری در برابری این عوارض انجام نشده است.

وی اضافه کرد: این حاکی از تضعیف نهاد دیپلماسی کشور خصوصا وزارت امور خارجه در احقاق حق حمل و نقل بین المللی کالا است.

گزارش آمارهای حمل کشور از مبادی خروجی به تفکیک نیست

گزارش آمارهای حمل کشور از مبادی خروجی به تفکیک نبوده و به صورت کلی اعلام می شود و چنانچه این آمار به صورت مجزا، حمل

یکسره یا ترانشیپ طبقه بندی شوند فاجعه بار بودن آمار حمل یکسره آشکار می شود.

به نظر این انجمن و انجمن های فعال در یک محدوده باید تعامل و همکاری بیشتری در قبال حل مشکلات موجود داشته باشند.

وی متذکر شد: اتخاذ تصمیم واحد و برگزاری جلسات مشترک با حضور مقامات ذیربط می تواند عظمت و شوکت از دست رفته حمل یکسره ناوگان ایرانی را بازآفرینی کند.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha