۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
آنتالیا؛ بهترین شهر ترکیه برای مسافرت با تور های تابستانی

آنتالیا؛ بهترین شهر ترکیه برای مسافرت با تور های تابستانی

حتی تصورکردنش هم هیجان‌انگیز است که تعطیلات تابستانی شما در آب‌وهوای مدیترانه‌ای آنتالیا و کنار سواحل آن باشد!

به گزارش بازار، حتی تصورکردنش هم هیجان‌انگیز است که تعطیلات تابستانی شما در آب‌وهوای مدیترانه‌ای آنتالیا و کنار سواحل آن باشد! آنتالیا از شهرهای جنوبی ترکیه، به دلیل داشتن حاشیه ساحلی وسیع، سواحل بسیاری را در بر می‌گیرد و می‌تواند شما را با تفریحات موجود در این سواحل غافلگیر کند. سفر به آنتالیا در تابستان و تجربه رفتینگ و پارک‌های آبی آنتالیا همان چیزی است که خستگی زندگی روزمره را می‌شوید و مطمئناً تأثیرات عمیقی در روحیات و آرامش شما خواهد داشت.

آب‌وهوای آنتالیا در تابستان

آنتالیا برخلاف کشورهای شمالی ترکیه آب‌وهوایی معتدل و گرمسیری دارد. این شهر در کرانه دریای مدیترانه قرار گرفته و رطوبت هوای بالایی را دارا است. دمای هوا در تابستان‌های آنتالیا به بالای ۳۰ درجه نیز می‌رسد. این موضوع باعث می‌شود که تجربه تفریحات آبی در تور لحظه آخری آنتالیا و آب‌وهوای گرمسیری آن بسیار لذت‌بخش باشد. آنتالیا در بخش حاشیه جنوبی کشور ترکیه قرار دارد.

سواحل آنتالیا

تعداد سواحل آنتالیا بسیار زیاد است. به همین دلیل هر کس مطابق با روحیات و علاقه شخصی خود یکی از این سواحل را برای تفریح انتخاب می‌کند. در ادامه به برخی از این سواحل و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم:

  • سواحل بلک: این ساحل جنوبی با داشتن زمین‌های شنی و درختان کاج، توجه افراد را به خود جلب می‌کند. طبیعت سرسبز اطراف سواحل بلک باعث شده که تعداد زیادی زمین‌های گلف در این منطقه وجود داشته باشد. خوشبختانه در این ساحل تفریحات ساحلی بسیار پررونق هستند و بیش از ۴۰۰۰۰ صندلی برای لذت‌بردن از طبیعت ساحلی بلک وجود دارد.

  • سواحل لارا: لارا نام بزرگ‌ترین ساحل آنتالیا است که حدود ۲۰ کیلومتر با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد. این ساحل بسیار مجهز است و در اطراف آن هتل‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد. در این ساحل، چترهای آفتابگیر، پلاژ، رختکن، دوش و همچنین زمین‌هایی برای بازی فوتبال و والیبال وجود دارد.

  • سواحل کمر: این سواحل بسیار خلوت‌تر و تمیزتر هستند و در ساحل آن‌ها سنگ‌ریزه‌های جذابی وجود دارد. در سواحل کمر خبری از طوفان‌ها که باعث مواج شدن دریا می‌شوند، نیست! در سواحل کمر نیز رستوران، بوفه، هتل و پلاژهای تفریحی برای افراد وجود دارد.

آنتالیا؛ بهترین شهر ترکیه برای مسافرت با تور های تابستانی

انواع تفریحات ساحلی آنتالیا در تابستان

طبیعی است که چهره ساحلی آنتالیا باعث شود که تفریحات تابستانی آنتالیا نیز رنگ و بوی آبی بگیرند! اگر بخواهیم غواصی، شاتل سواری، قایق‌سواری و حمام آفتاب را فاکتور بگیریم، باز هم تفریحات دیگری وجود دارد که در دل آن‌ها بتوان هیجان حس و حال خوب را در سفر به آنتالیا در تابستان تجربه کرد. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفتینگ: قایق‌سواری تفریحی است که همیشه هیجان بالایی در افراد ایجاد می‌کند. حال تصور کنید که سوار بر قایق شده‌اید و از رودخانه‌های خروشان در حال عبور هستید! این تفریح در رودخانه ماناوگات بسیار محبوب است و به‌صورت گروهی انجام می‌شود. اگر از مواج بودن رودخانه می‌ترسید، می‌توانید به لیدر خود انتقال دهید و از او بخواهید شما را به مناطق آرام دریاچه ببرد. لازم است بدانید که در این مکان باید از کفش‌های پلاستیکی بنددار استفاده کنید.

  • سافاری با جیپ: جیپ نام تیوپ‌های بزرگی است که پاروهایی برای حرکت‌کردن دارند. این تفریح با سوارشدن بر جیپ‌ها و ماجراجویی در رودخانه‌های پرپیچ‌وخم آنتالیا انجام می‌شود.

  • پارک‌های آبی: اگر با تور لحظه آخری آنتالیا به پارک‌های هیجان‌انگیز این شهر می‌آیید، بازی‌های بی‌نظیر آن را از دست ندهید. برخی از پارک‌های آبی در هتل واقع شده‌اند؛ اما برخی از آن‌ها در مناطق مختلف آنتالیا به‌صورت روباز تأسیس شده‌اند. پارک آبی لندز آف لجندز، پارک آبی آکوالند، پارک آبی ددمان و پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی از جمله گزینه‌های محبوب در میان گردشگران هستند.

جذاب‌ترین مناطق آنتالیا ترکیه

موقعیت جغرافیایی شهر آنتالیا و مساحت بخش خشکی آن به‌گونه‌ای است که آن را به سه منطقه غربی، مرکزی و شرقی دسته‌بندی می‌کند. بخش غربی به سواحل کمر و کنیالتی ختم می‌شود و حدود ۴۰ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. بخش شرقی آنتالیا دارای آب‌وهوایی خنک‌تر است که یکی از مراکز توریستی مهم آن در تابستان محسوب می‌شود. منطقه لارا یکی از مناطق شرقی آنتالیا بوده که امکان دسترسی به آن از طریق اتوبوس‌ها و دلموش وجود دارد.

بزرگ‌ترین امتیاز منطقه لارا نزدیکی به مراکز خرید لوکس است. ساحل آنتالیا در این قسمت ماسه‌ای بوده که بسیاری از افراد از تفریح در کنار آن لذت می‌برند. منطقه مرکزی بلک نیز با طبیعت سبز و هتل‌های لوکس خودپذیرای مسافران است. بلک را با زمین‌های گلف سرسبز آن می‌شناسند و سواحل آن نسبت به مناطق دیگر شلوغ‌تر هستند.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

آنتالیا، علاوه بر طبیعت ساحلی، وجهه تاریخی نیز دارد. این شهر ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به وجود آمده و شواهد نشان می‌دهد که مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته است. به همین دلیل مراکز تاریخی و گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم:

  • هادریان کاپیسی

  • کاله ایچی

  • برج هیدیرلیک

  • مسجد محمد پاشا تکلی

  • آبشار دودن

  • حمام رومی

  • غار کارائین

  • منطقه تاریخی فاسلیس

مراکز خرید آنتالیا

در آنتالیا قیمت برخی از مواد غذایی مناسب است و در مناطق جنوبی مانند کمر به دلیل مرزی بودن، بسیاری از اجناس برندهای مختلف لباس مانند کوتون و ال سی واکیکی بسیار ارزان‌تر هستند. البته در آنتالیا مراکز لوکسی وجود دارند که قیمت کالاها در آن‌ها بستگی به فصل سفر و نوع فروشگاه دارد. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراسیتی

  • خیابان جمهوریت

  • مارک

  • میگروس

آنتالیا؛ بهترین شهر ترکیه برای مسافرت با تور های تابستانی

بهترین رستوران‌های آنتالیا

خوشبختانه غذاهای ترکی برخلاف دیگر کشورهای آسیایی تناسب زیادی با ذائقه ایرانی‌ها دارد و این غذاها در بهترین رستوران‌های آنتالیا سرو می‌شوند. اگر مایلید که بهترین غذاهای ترکی را نوش جان کنید، می‌توانید برای سفارش کباب ساج، شاشوکا، پیده، کباب‌ترکی، اسکندر کباب و لاماهجون به رستوران‌های زیر مراجعه کنید:

  • رستوران لارا بالیک

  • رستوران سراسر فاین داینینگ

  • رستوران و هاپ اوستا ات

  • رستوران آرما

سخن پایانی

آب‌وهوای مدیترانه‌ای و مطبوع آنتالیا در فصل تابستان، این شهر ساحلی را به گزینه مناسب برای سفر تبدیل کرده است. آنتالیا بهشت تابستانی ترکیه معرفی می‌شود؛ چرا که به دلیل داشتن مساحت ساحلی بالا، پتانسیل بالایی برای راه‌اندازی پارک‌های آبی و تفریحات هیجان‌انگیز دارد. سفر با تور آنتالیا می‌تواند شما را با سواحل کمر، لارا و بلک این خطه آشنا کند و لحظاتی تکرارنشدنی را برای شما رقم بزند.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha