۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
محدودیت‌های جدید ارسال ثبت سفارش کالا به گمرک

محدودیت‌های جدید ارسال ثبت سفارش کالا به گمرک

براساس مکاتبه مسئولان سازمان توسعه تجارت محدودیت‌هایی در خصوص ترخیص درصدی کالاهای اولویت‌دار در گروه‌های مختلف با ساز و کار عدم ارسال اطلاعات ثبت سفارش به گمرکات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار، با توجه به مکاتبه مسئولان سازمان توسعه تجارت محدودیت‌هایی در خصوص ترخیص درصدی کالاهای اولویت‌دار در گروه‌های مختلف با ساز و کار عدم ارسال اطلاعات ثبت سفارش به گمرکات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

متن این مکاتبه به شرح زیر است:

با توجه به موافقت ریاست محترم سازمان توسعه تجارت صورتجلسه پیوست خواهشمند است نحوه کنترل تخصیص ارز در ارسال اطلاعات ثبت سفارش به گمرک در گام اول به شرح زیر تغییر یابد:

۱. در خصوص اولویتهای ۱ یا ۲۱ ثبت سفارش بدون در نظر گرفتن تخصیص ارز به گمرک ارسال شود.

۲. در خصوص اولویتهای ۲۲ و ۲۳ صرفاً در صورتی اطلاعات ثبت سفارش ارسال شود که یا پرونده دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تایید شده توسط بانک مرکزی باشد و یا درخواست تخصیص ارز آن حداقل ۱۵ روز در صف تخصیص ارز بانک مرکزی مانده باشد.

۳. در خصوص اولویتهای ۲۴ و ۲۵ صرفاً در صورتی اطلاعات ثبت سفارش ارسال شود که یا پرونده دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تایید شده توسط بانک مرکزی باشد و یا درخواست تخصیص ارز آن حداقل ۳۰ روز در صف تخصیص ارز بانک مرکزی مانده باشد.

۴. در خصوص سایر اولویتها صرفاً در صورتی که ثبت سفارش دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تایید شده توسط بانک مرکزی باشد اطلاعات ثبت سفارش به گمرک ارسال شود.

لازم به ذکر است قواعد مربوط به نامه های شماره ۲۱۷۵۳۸۴ و ۲۵۵۱۲۶۸ همچنان به قوت خود باقی است. خواهشمند است مراتب اجرای این موضوع یک ماه پیش از عملیاتی شدن آن در سامانه جامع تجارت به اطلاع بازرگانان برسد.

محدودیت‌های جدید ارسال ثبت سفارش کالا به گمرک

کد خبر: ۲۹۰٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha