۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
هزینه انرژی در خودروهای برقی کمتر از بنزینی است
رییس هیات عامل ایدرو:

هزینه انرژی در خودروهای برقی کمتر از بنزینی است

رییس هیات عامل ایدرو گفت: بر اساس محاسبات صورت گرفته ‌میزان مصرفی انرژی در خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی، نشانگر کمتر بودن هزینه انرژی در خودروهای برقی است.

به گزارش بازار، بابک احمدی امروز سه شنبه ۲۲ خرداد در همایش جایزه ملی مدیریت انرژی اظهار داشت: گفتمان برقی‌سازی حمل و نقل در دولت سیزدهم مورد تاکید شهید جمهور و دولت بود تا از این طریق به سمت جریان برقی‌سازی حمل و نقل حرکت کنیم اکنون برقی سازی با نگاه اقتصادی توسعه پیدا کرده است ضمن اینکه فواید زیست محیطی زیادی دارد.

وی افزود: خودروهای برقی دارای مزایای بسیاری از جمله مدیریت انرژی، مسایل محیط زیستی ‌کاهش استفاده از سوخت های فسیلی هستند.

وی با بیان اینکه بعضی ها نسبت به تامین انرژی خودروهای برقی ابراز نگرانی می کنند گفت: خودروهای برقی سهم قابل توجهی از مصرف برق نیروگاه‌ها را به خود اختصاص نمی‌دهند ضمن اینکه در بعضی از کشورها برای ترویج استفاده از خودروهای برقی، در بعضی از ساعات تردد خودروهای بنزینی را به خاطر محدودیت سوخت‌های فسیلی و مسایل محیط زیستی ممنوع کرده‌اند.

احمدی ادامه داد: پیک مصرف برق در ۷۲ ساعت و در روز هست، این در حالیست که امکان شارژ خودروهای برقی در شب فراهم شده است که محدودیت انرژی وجود ندارد و برق مورد نیاز برای خودروهای برقی تامین شده است.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، میزان مصرف برق در خودروهای برقی را ۱۵ کیلووات در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در خودروهای سواری بنزینی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ تا ۱۰ لیتر بنزین مصرف می شود اما در طرح خودروهای برقی هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵ کیلووات برق مصرف می شود.

وی عنوان کرد: هزینه برق هر ۱۰۰ کیلومتر خودروهای برقی با تعرفه ۲۰۰ تومانی برق خانگی ارزان قیمت حدود سه هزار تومان است و به ازای برق گران‌قیمت یک هزار و ۶۰۰ تومانی، حدود ۲۴ هزار تومان خواهد بود در حالی که هر لیتر بنزین با قیمت سه هزار تومانی در ۱۰ لیتر معادل ۳۰ هزار تومان است.

احمدی خاطر نشان کرد: اکنون ارزان‌ترین برق اختصاص به خانگی با ۲۰۰ تومان به ازای هر ساعت و برق گرانقیمت خورشیدی حدود یک هزار و ۶۰۰ تومان است.

به گفته وی، ۵۰ کیلووات ساعت باتری کامل خودروهای برقی است که حدود ۳۴۰ تا ۵۰۰ کیلومتر پیمایش در شرایط مختلف را فراهم می کند.

وی با اشاره به مصرف برق ۳۵۰ هزار خودرو برقی گفت: اگر این تعداد خودرو را از ابتدا تا انتهای سال به حمل و نقل اضافه کنیم سهم ۹۰ مگاوات از ۷۰ هزار مگاوات برق تولیدی کشور را به خود اختصاص می دهد.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عنوان کرد: اکنون ۸۸ هزار مگاوات ظرفیت اسمی و ۷۰ هزار مگاوات تولید برق در کشور داریم که امکان تامین برق خودروهای برقی وجود دارد.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha