۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
بهره برداری از ۱۰۰ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان
در دولت سیزدهم محقق شد؛

بهره برداری از ۱۰۰ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان

زاهدان- دهمرده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با بهره برداری از ۱۰۰ واحد مرغداری جدید تعداد مرغداری‌های استان به ۴۰۰ واحد رسیده است.

علیرضا دهمرده در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با بهره برداری از ۱۰۰ واحد مرغداری جدید تعداد مرغداری های استان به ۴۰۰ واحد رسیده و ضریب خوداتکایی استان به تولید گوشت مرغ افزایش یافته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: یش از ۶۲ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای نهضت توسعه واحدهای مرغداری گوشتی و تخمگذار با مشارکت حداکثری بخش خصوصی در استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: تا قبل دولت سیزدهم حداکثر توان تولید سالانه گوشت مرغ سیستان و بلوچستان ۴۱ هزار تن بود که در حال حاضر با افزایش تعداد واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی ظرفیت تولید مرغ با رشد ۳۶ درصدی به ۵۵ هزار تن رسیده است.

دهمرده گفت: در حال حاضر ۳۲۷ واحد مرغداری با ظرفیت ۶.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۸ درصد در سطح استان در حال ساخت است و روند توسعه واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان با نگاه به صادرات کماکان با مشارکت بهره‌برداران ادامه دارد.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha