۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
شمشیر دو لبه ورود شرکت های غیر بومی به صنعت مرغ گلستان
مدیر عامل مجموعه سینوران مطرح کرد؛

شمشیر دو لبه ورود شرکت های غیر بومی به صنعت مرغ گلستان

گرگان- جعفری، مدیر عامل مجموعه سینوران گفت: ورود برند های غیر بومی و دولتی به گلستان یک شمشیر دو لبه محسوب می شود که هم موجب اشتغالزایی و هم باعث بروز برخی تبعات منفی برای این صنعت می شود.

علی جعفری ملک در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ورود برند های غیر بومی و دولتی به گلستان یک شمشیر دو لبه محسوب می شود، اظهار کرد: به دنبال افزایش تولید توسط این مجموعه ها، اشتغالزایی ایجاد شده و حقوق و مزایای کارگران متخصص این صنعت افزایش می یابد.

مدیر عامل مجموعه سینوران افزود: همچنین این مجموعه ها شرایط مشارکت و اجاره را برای مجموعه های کوچکتر فراهم می کنند.

وی با اشاره به اینکه قطعا ورود این مجموعه ها به استان معایبی هم دارند، تصریح کرد: این چنین مجموعه های بزرگ پول و سرمایه را از سیستم تولید کسب نکرده اند و به راحتی از قیمت گذاری دستوری تبعیت می کنند و به نوعی سود و زیان برای آنها معنی ندارد.

جعفری گفت: تجربه نشان داده وقتی این مجموعه های بزرگ دولتی روی تولید دست بگذارد باعث ایجاد چالش در آن صنعت می شوند زیرا اقتصاد بر اساس یک سیستم به اصطلاح «دو دو تا چهار تا» و به نوعی عرصه و تقاضا و بر اساس بازار تعیین می شود، این در حالی است که شرکت های دولتی به این اصل پایبند نیستند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال برای صنعت خودرو سازی ایران که یک صنعت دولتی است، سود و زیان اهمیتی ندارد و تنها تولید مهم است زیرا به یک منبع درآمدی و سرمایه ای متصل بوده و مدام در حال تزریق سرمایه به این صنعت است.

برای شرکت های دولتی سود و زیان اهمیتی ندارد

جعفری بیان کرد: صنعت خودرو سازی اذعان دارد که زیان ده است و طبق اقتصاد دنیا در این شرایط باید این صنعت تعطیل شود اما مدام در حال تولید است چرا که سرمایه را از راه تولید کسب نمی کند.

وی گفت: صنعت مرغ هم با ادامه روند فعلی و ورود شرکت های دولتی و خصولتی ممکن است به سرانجام صنعت خودرو سازی دچار شود و تنها تولید به هر شیوه و با هر کیفیتی برای آنان مهم باشد و لاغیر.

مدیر عامل مجموعه سینوران توضیح داد: در اقتصادی که بر اساس نیاز بازار باشد، تولید کننده با افزایش کیفیت می تواند خود را در بازار بالا بکشد و به نوعی تولید به سمت و سوی کیفی تر شدن حرکت می کند.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha