۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
افتتاح پروژه فرآوری گاز در جنوب شرق عراق
نخست‌وزیر عراق خبر داد

افتتاح پروژه فرآوری گاز در جنوب شرق عراق

نخست وزیر عراق یک پروژه فرآوری گاز را در میدان نفتی حلفایا در جنوب شرق این کشور افتتاح کرد که یک گام بزرگ در جهت توقف مشعل‌سوزی و خودکفایی انرژی عراق محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز شنبه یک پروژه فرآوری گاز را در میدان نفتی حلفایا در جنوب شرق این کشور افتتاح کرد که یک گام بزرگ در جهت توقف مشعل‌سوزی و خودکفایی انرژی عراق محسوب می‌شود.

در بیانیه دولت این کشور آمده است که این پروژه روزانه ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی را که محصول جانبی تولید نفت است و معمولاً در عراق به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری سوزانده می‌شود، فرآوری می کند.

این میدان نفتی در استان میسان جنوبی، در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است و توسط کنسرسیوم چینی به رهبری شرکت پتروچاینا در حال توسعه است.

طبق آمار وزارت نفت عراق، ذخایر نفت خام این میدان ۴.۱ میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود و حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز تولید می‌کند.

بر اساس این بیانیه، آقای السودانی این پروژه را "یک نقطه عطف و بخشی از تلاش‌های مستمر برای به حداکثر رساندن منافع منابع نفت و گاز" توصیف کرد.

وی افزود: این یک گام مهم در مسیر اصلاحات اقتصادی و استراتژی‌های سرمایه گذاری بهینه ما برای جلوگیری از مشعل سوزی گاز و تأثیر منفی آن بر محیط زیست و سلامت است.

این پروژه شامل دو واحد است که هر واحد ۱۵۰ میلیون فوت مکعب در روز فرآوری می‌کند و گاز خشک را برای تغذیه نیروگاه‌های استان میسان با ظرفیت تولید بیش از ۱۲۰۰ مگاوات برق، تولید می‌کند. این واحدها همچنین مقدار اولیه ۱۱۰۰ تن گاز مایع را تولید می‌کنند و قرار است این رقم به ۲۲۰۰ تن برسد.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha