۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
افزایش ۸ درصدی موجودی سدهای کشور

افزایش ۸ درصدی موجودی سدهای کشور

آخرین آمار مخازن سدهای کشور حاکی از آن است که موجودی سدها با افزایش ۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳۴.۸۳ میلیارد مترمکعب رسیده است.

به گزارش بازار، براساس تازه‌ترین آمار منابع آبی کشور، حجم آب ورودی به سدها در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۶ درصدی داشته و از ۳۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب در سال قبل، به ۳۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

افزایش ۱۰ درصدی خروجی سدها نیز به منظور تامین مصارف شرب و کشاورزی خروجی سدهای کشور را به ۲۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب رسانده؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته خروجی سدها ۲۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون مترمکعب بود.

به طور کلی هم تا آخرین آمار منتهی به ۱۹ خرداد موجودی سدهای کشور افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد. ارقام نشان می‌دهد که سال گذشته در همین بازه، موجودی مخازن ۳۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون مترمکعب بوده و امسال این رقم به ۳۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان از موجودی معادل ۶۷ درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور است.

۶ سد کشور همچنان در وضعیت پرشدگی ۱۰۰ درصدی هستند. وضعیت پرشدگی سدهای پنجگانه تهران نیز نسبت به سال گذشته افزایشی بوده و ۱۵ درصد نسبت به سال آبی گذشته موجودی بیشتری دارند. ۶۷۲ میلیون مترمکعب موجودی فعلی مخازن سدهای تهران و معادل ۳۶ درصد پرشدگی است. در ادامه که می‌توانید جزئیاتی از وضعیت سدهای مهم کشور را ببینید.

افزایش ۸ درصدی موجودی سدهای کشور

آخرین آمار بارندگی در کشور نیز نشان می‌دهد که ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۳۹.۶ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت که ۲۳۹.۶ میلیمتر بوده ۳ درصد افرایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۲۰۱.۳ درصد بارندگی به ثبت رسیده، ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش ۸ درصدی موجودی سدهای کشور

کد خبر: ۲۹۰٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha