۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر نیازمند فراگیری آموزش‌های تخصصی هستند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر نیازمند فراگیری آموزش‌های تخصصی هستند

آبادان- فیناسیان، یک فعال صنایع دستی گفت: ضرورت دارد آموزش های گسترده با روش های جدید برای هر شاخه هنری به صورت تخصصی در شهرهای آبادان و خرمشهر ارائه شود.

صفورا فیناسیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هر فردی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می کند به طور حتم ابتدا آموزش هایی در این خصوص دیده است.

وی با اشاره به توان تولید صنایع دستی منطقه آزاد اروند، افزود: در شهرهای آبادان و خرمشهر کارگاه های بزرگ و چرخ های متنوع برای تولید انبوه وجود ندارد.

این فعال صنایع دستی توضیح داد: آموزش صنایع دستی در شهرهای آبادان و خرمشهر بسیار ضعیف است و فقط دو نفر از حدود ۱۶ سال قبل در حال آموزش هستند.

فیناسیان گفت: هر شاخه از هنر نیاز به آموزش تخصصی مختص خود را دارد و خود اساتید نیز به آموزش و به روز شدن نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون باید برای آموزش به شهر تهران بروم و با توجه به هزینه های بالا، انتظار داشتم در این خصوص حمایت شوم ولی متاسفانه حمایتی صورت نگرفت.

این فعال صنایع دستی سراجی سنتی عنوان کرد: ضرورت دارد آموزش های گسترده تر با روش های جدید برای هر شاخه هنری به صورت تخصصی در شهرهای آبادان و خرمشهر ارائه شود.

فیناسیان با بیان اینکه تجربه و سابقه کار صنایع دستی در شهر آبادان نادیده گرفته شده، اظهار کرد: برای هر آموزش جزئی باید به دیگر شهرها از جمله تهران برویم ولی هیچگونه حمایتی در این خصوص صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه بسته بندی صنایع دستی در شهرهای آبادان و خرمشهر ضعیف و تولید کم است، افزود: انتظار می رود مسئولان حمایت های لازم را برای توسعه صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر انجام دهند.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha