۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
۶۴۰ میلیارد تومان برای احیای خلیج گرگان هزینه شده است
استاندار گلستان: 

۶۴۰ میلیارد تومان برای احیای خلیج گرگان هزینه شده است

گرگان- استاندار گلستان گفت: با پیگیری های انجام شده کانال آشور به عنوان اصلی‌ترین کانال آبرسان لایروبی و بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان هزینه شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد امیر المومنین شهرستان علی آباد کتول اظهار کرد: خشک شدن خلیج گرگان ابرچالش استان بوده و هست و رئیس جمهور فقید در هر دو سفر به استان از خلیج گرگان و جزیره آشوراده بازدید کرد و عنوان کرد که هرگز فرضیه خشک شدن خلیج را مطرح نکنید، چرا که باور داشت عدم علاج بخشی خلیج به منزله تهدید جدی سلامت، محیط زیست، کشاورزی، جنگل های هیرکانی و حیات مردم است.

استاندار گلستان افزود: خشک شدن خلیج موجب ایجاد کانون ریزگرد نمکی ۶۰ هزار هکتاری می شود به همین دلیل با پیگیری های انجام شده کانال آشور به عنوان اصلی‌ترین کانال آبرسان لایروبی و بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی گفت: ارتفاع آب در خلیج تا کنون نیم متر افزایش و شوری آب ۵۰ درصد کاهش یافته است و البته اعتقاد داشتند جزیره آشوراده پیشرانه توسعه استان و کشور است.

وی با اشاره به منطقه آزاد اینچه برون بیان کرد: اراضی این منطقه تثبیت، اسناد صادر و هیات مدیره و مدیر عامل تعیین شد تا ظرفیت جذب ۵۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.

زنگانه تصریح کرد: با حمایت های فرا قوه ای بن بست ۱۸ ساله پتروشیمی شکسته شد و با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس این پروژه اجرایی شد.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha