۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
صادرات صنایع دستی آبادان و خرمشهر باعث ارزآوری می‌شود
مدیرعامل یک تعاونی صنایع دستی در گفتگو با بازار:

صادرات صنایع دستی آبادان و خرمشهر باعث ارزآوری می‌شود

آبادان- مدیرعامل یک تعاونی صنایع دستی منطقه آزاد اروند گفت: صادرات تولیدات صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر باعث ارزآوری می‌شود.

مهدیه عبدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایران در سال ۱۳۴۷ به عضویت شورای صنایع دستی جهان درآمد و فعالیت خود را در مجمع آسیا و اقیانوسیه آغاز کرد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۰، ایران روزی را به صنایع دستی پیشنهاد داد و آن را در ۱۰ ژوئن، تاریخ تأسیس شورا در نظر گرفت؛ شورای جهانی صنایع دستی با این پیشنهاد موافقت کرد و این روز به نام روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی نو اندیشان هنر و صنعت اروند ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در زمینه تولید صنایع دستی بسیار توانمند است و می تواند از توانایی تولید صنایع دستی حداکثر استفاده را کند، می توان با برنامه ریزی جامع و صادرات محور، زمینه ساز ارز آوری به کشور شود.

عبدی توضیح داد: چنانچه این امر به صورت خرد در منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) به عنوان پایلوت انجام شود و اروند به عنوان پایانه صادراتی صنایع دستی کشور شناخته شود به طور حتم این امر می تواند سبب ایجاد کارگاه های مختلفی در سطح منطقه شود و همچنین باعث رونق معیشت عده کثیری شود.

وی تاکید کرد: این امر مستلزم آموزش های صحیح و مستمر و داشتن یک برنامه ریزی بلند و همچنین شناسایی کارگاه های فعال و همچنین تقویت کارگاه ها و تشویق به جهت تولید با کیفیت و مناسب سازی محصولات جهت صادرات است.

این فعال صنایع دستی گفت: امید است مسئولان در سطح منطقه با همت بلند خود شرایط را جهت رسیدن به این اهداف آماده کنند.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha