۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
۲۴ هزار متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مشمول افزایش قیمت شدند
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو:

۲۴ هزار متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مشمول افزایش قیمت شدند

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو گفت: خودروسازان موظف هستند با اولویت متقاضیان طرح‌های نوسازی خودروهای خود را عرضه کنند.

به گزارش بازار، محمود مشهدی شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو در رادیو اقتصاد گفت: در مجموع دو سال گذشته بالغ بر ۴۲ هزار نفر برای اسقاط خودرو ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر موفق شده اند خودروهای جایگزین خود را دریافت کنند و همچنین ۲۴ هزار نفر هم متاسفانه بلاتکلیف هستند.

او افزود: یکی از بلاتکلیفی‌های ۲۴ هزار متقاضی خودروی فرسوده این است که خودروسازان قیمت خودروهای خود را افزایش داده‌اند و تامین این افزایش برای متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده میسر نیست، خودروسازان موظف هستند با اولویت متقاضیان طرح‌های نوسازی خودروهای فرسوده، خودروهای خود را عرضه کنند و این افراد در اولویت تحویل باید قرار گیرند.

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو گفت: از ۳۵ میلیون و ۱۵۹ هزار دستگاه خودرو در کشور، ۱۳ میلیون و ۵۱ هزار دستگاه فرسوده هستند.

به گفته او، بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای شخصی ۲۰ سال و سن فرسودگی خودورهای عمومی از قبیل تاکسی ۱۲ سال اعلام شده است.

او افزود: در حال حاضر از ۲۱ میلیون خودروی شخصی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده و از ۴۰۰ هزار خودروی تاکسی ۱۹۰ هزار خودرو فرسوده هستند.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha