۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
پایش مستمر باقیمانده فلزات سنگین در محصولات کشاورزی
رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد

پایش مستمر باقیمانده فلزات سنگین در محصولات کشاورزی

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برنامه پایش باقیمانده آفت کش‌ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی بطور مستمر توسط معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور انجام می‌شود.

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی ضمن اشاره به برگزاری همایش روز جهانی ایمنی غذا گفت: علاوه بر اینکه به منظور ارتقای برنامه‌های سلامت غذا و با همکاری دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مبتنی بر تکالیف قانونی برنامه‌های توسعه، از سال ۹۲ تاکنون برنامه پایش باقیمانده آفت کش‌ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی انجام می‌شود، برنامه پایش شاخص‌های ایمنی در فراورده‌های غذایی و آشامیدنی با جدیت دنبال می‌شود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: پایش باقیمانده آفت کش‌ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در راستای سیاست‌های سازمان غذا و دارو مبنی بر تفویض حداکثری امور اجرایی به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سراسر کشور، تفویض امور در سطوح یک تا چهار بنا به زیر ساخت‌ها، ظرفیت‌ها، امکانات و نیروی انسانی، امور اجرایی تایید صلاحیت مسولین فنی، ثبت منبع واحدهای تولیدی داخلی، صدور، اصلاح، تمدید پروانه‌های ساخت غذایی و آشامیدنی، نمونه برداری و ترخیص کالاهای اساسی (استراتژیک)، بازرسی واحدهای تولیدی داخلی، صدور گواهی بهداشت و... انجام شده است.

کد خبر: ۲۹۰٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha