۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
ثبت جشنواره «فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین» در تقویم رویدادهای گردشگری
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد؛

ثبت جشنواره «فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین» در تقویم رویدادهای گردشگری

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، از ثبت جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌عنوان اولین رویداد ملی استان گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به‌گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری درخصوص ثبت رویدادهای گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، اظهار کرد: دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در تابستان سال گذشته توسط مهندس عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان‌های کشور ابلاغ شد و روند اجرایی شدن آن با رونمایی از سامانه ثبت رویدادها در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: بر مبنای این اقدام رویدادهای گردشگری استان‌های سراسر کشور پس از دارا بودن شرایط و سطح‌بندی، در سامانه مذکور ثبت می‌شوند.

وی با اشاره ثبت جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌عنوان اولین رویداد ملی گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور بیان کرد: رویداد گردشگری ملی نیز به آن دسته از رویدادهای گردشگری گفته می‌شود که حداقل یکی از دو شرط برخورداری از بازدیدکنندگان و یا مشارکت‌کنندگان حداقل ۱۰ استان مختلف کشور را دارا بوده و برگزاری آن منجر به شکل‌گیری سفر در مقیاس ملی شود.

ساوری با تأکید بر این‌که رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای معرفی آیین‌ها، مراسم و جشنواره‌ها در مناسبت‌های خاص اجراشده و در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند، تصریح کرد: ثبت رویدادهای گردشگری می‌تواند باعث شناخته شدن بهتر و برند شدن آن رویداد در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان شود.

وی با اشاره به این‌که رویدادها به‌صورت ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی انتخاب می‌شود، افزود: میزبانی رویدادهای مهم در یک منطقه فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی آن مقصد است و بدون شک حمایت و مشارکت برای برگزاری رویدادها بیشترین منفعت را برای صنعت گردشگری هر منطقه دارد.

گفتنی است، ثبت رویدادهای استان گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ادامه دارد و در صورت ثبت نهایی رویدادها، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۰٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha