۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴
یزد ۵۰۰ استخر پلیمری دارد | لزوم آموزش و مانور اطفا حریق مراتع و جنگل ها
مدیرکل مدیریت بحران یزد:

یزد ۵۰۰ استخر پلیمری دارد | لزوم آموزش و مانور اطفا حریق مراتع و جنگل ها

یزد- مدیرکل مدیریت بحران یزد با اشاره به آغاز فصل گرما خواستار برگزاری مانورهای اطفای حریق برای حفظ جنگل ها و مراتع استان شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی ملک زاده در نشستی که به منظور برنامه ریزی برای آموزش و مانور اطفا حریق مراتع و جنگل‌ها و ایمن سازی استخرهای کشاورزی در سالن مدیریت بحران برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ استخر پلیمری در سطح استان و احتمال بروز حوادث جانی در استفاده غیر اصولی از این استخرها اظهار داشت: استخر های کشاورزی مکانی غیر ایمن برای شنا به شمار می رود و رویکرد جهاد کشاورزی استان بر ایمن سازی این استخرها است اما باید با همکاری نهاد ها و گروه های مردمی ضمن فرهنگ سازی، رصد مستمری از ایمنی آنها صورت گرفته و اقدامات لازم برای رفع مشکلات صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به روند نزولی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان نیز اظهار داشت: اقدامات آموزشی و برگزاری مانورها در سال های گذشته اطفا حریق در جنگل‌ها و مراتع را کاهش داده است و لازم است در کوتاه ترین زمان این آموزش و مانور ها در سطح استان برگزار گردد.

ملک زاده نقش گروه های مردمی را در کاهش حریق و مدیریت آن بسیار حائز اهمیت بر شمرد و بر تجهیز و تمرین این گروه ها تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد نیز در این نشست ضمن تشریح نقاط بحرانی و نیمه بحرانی استان از آمادگی برای برگزاری دوره های آموزشی و مانورها در کوتاه ترین زمان خبرداد.

کمال کریمی برگزاری بیش از ۱۱ مانور در سال گذشته در سطح استان را در کاهش بروز حوادث و مدیریت آتش سوزی ها مثبت ارزیابی کرد و از برنامه ریزی برای برگزاری مانور مشترک بین استانی در زمینه اطفا حریق نیز خبر داد.

تجهیز گروه های مردمی، آموزش و اجرای آتش بر برای کنترل حریق از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha