۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
هزینه‌کرد ۵۰هزار میلیاردی دولت برای توسعه ریلی غرب کشور

هزینه‌کرد ۵۰هزار میلیاردی دولت برای توسعه ریلی غرب کشور

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: دولت برای راه‌اندازی خط ریلی راه آهن غرب کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گزارش بازار، سید سعید ابراهیم‌نژاد درباره وضعیت خطوط راه‌آهن اظهار داشت: مجموعه خط ریلی راه آهن غرب کشور شامل ۲۵۰ کیلومتر حد فاصل ایستگاه جدایش(شهید سجاد خدایی) در استان تهران تا ایستگاه همدان و از اینجا تا ایستگاه سنندج ۱۵۰ کیلومتر که در مجموع ۴۰۱ کیلومتر محور ریلی غرب کشور است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این پروژه ۵۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: این محور شامل ۱۸ ایستگاه که ۱۱ ایستگاه آن حد فاصل ایستگاه جدایش تا ایستگاه همدان و ۷ ایستگاه حد فاصل ایستگاه همدان تا ایستگاه سنندج است.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور، تصریح کرد: دو ایستگاه تشریفاتی سنندج به همدان و چند ایستگاه بین راهی برای مسافر و بار استفاده می‌شود، امید که این بستر، ظرفیتی برای معادن، تجار، مشاغل و بازرگانان در راستای رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی، کاهش مصرف سوخت و ایمنی جاده‌ها در استان باشد.

وی گفت: خط راه آهن می‌تواند در کنار فرودگاه نقش اساسی در تکمیل پازل ارتباطی کردستان به کشور ایفا کند.

ابراهیم‌نژاد عنوان کرد: علاوه بر جابجایی مسافران، انتقال و حمل و نقل بار نیز یکی از مهم‌ترین دستاوردهای احداث این خطوط ریلی محسوب و موجب کاهش قابل توجه هزینه‌های جابجایی کالا می‌شود که این موضوع می‌تواند منجر به تقویت و توسعه بخش تولید و صنعت در کردستان شود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور یادآور شد: اتصال مناطق غربی کشور به شبکه سراسری راه‌آهن، افزایش سهم قطار در ترانزیت کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی و در نتیجه کاهش سوانح رانندگی و مصرف سوخت، توسعه اقتصادی مناطق غربی کشور و بهره‌مندی صنایع کشاورزی، دامپروری و صنعتی از حمل و نقل ریلی، از دیگر اهداف و مزیت‌های بهره‌برداری از این طرح بزرگ ملی ریلی است.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha