۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
گروه خودروسازی سایپا امسال چه محصولاتی عرضه می‌کند؟ | خیز جدی نارنجی پوشان برای عرضه خودروهای گازسوز
بازار گزارش می دهد؛

گروه خودروسازی سایپا امسال چه محصولاتی عرضه می‌کند؟ | خیز جدی نارنجی پوشان برای عرضه خودروهای گازسوز

گروه خودروسازی سایپا سال ۱۴۰۳ دست پُر است؛ بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته این مجموعه در سال جاری می‌خواهد ۱۱ محصول سواری جدید به بازار عرضه کند.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی سایپا سال ۱۴۰۳ دست پُر است؛ بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته این مجموعه در سال جاری می‌خواهد ۱۱ محصول سواری جدید در بازار خودرو داشته باشد. برخی از خودروهایی که این روزها توسط نارنجی پوشان جاده مخصوص تولید می‌ شود از سال‌های پیش بوده است، اما برخی دیگر قرار است از امسال روانه بازار شوند. آن‌طور که به نظر می‌ آید گروه خودروسازی سایپا در قیاس با گذشته، ‌پیشرفت قابل توجهی داشته است و حتی این احتمال وجود دارد که به غیر از هدف گذاری ۱۱ محصول برای سال جاری، ‌ خودروهای وارداتی جدیدی از سوی سایپایی‌ ها رونمایی شود.

یکی از چالش‌ های مهمی که بازار خودرو دارد، ‌ نبود خودروهای دوگانه سوز است؛ این خلاء را قرار است گروه سایپا به نحو مطلوب پوشش دهد

در خردادماه سال جاری شاهد سه اتفاق مهم خواهیم بود؛ خودروهای سهند MT، ‌شاهین Plus و ساینا دوگانه سوز GXL که مردم انتظار آنها را می‌ کشیدند از خردادماه سال جاری عرضه خواهند شد؛ این خودروها می توانند به رونق بازار خودرو کمک کنند. به خصوص خودروی ساینا دوگانه سوز GXL که مدت طولانی است مردم پیگیر آن هستند. یکی از چالش‌ های مهمی که بازار خودرو دارد، ‌ نبود خودروهای دوگانه سوز است؛ این خلاء را قرار است گروه سایپا به نحو مطلوب پوشش دهد.

تیرماه سال جاری هم شاهد اتفاق‌ های خوب در جاده مخصوص خواهیم بود؛ ‌ در این ماه چانگان CS۳۵ پلاس شرکت پارس خودرو و چانگان CS۵۵ پلاس شرکت سایپا به دست ثبت نام کنندگان و متقاضیان می‌ رسد. این خودروها به صورت قطعات نیمه‌ منفصله وارد کشور خواهد شد. سایپا در چندین سال گذشته، کراس اوور CS۳۵ چانگان را به صورت CKD مونتاژ می‌کرد که به دلیل تحریم‌ها در سال ۱۳۹۸ مجبور به توقف تولید این مدل شد. خودروی کراس اوور چانگان CS۳۵ پلاس از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۳۹۲ سی‌س با تنفس طبیعی بهره می‌برد و توان حداکثری ۱۵۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌ کند. چانگان CS۵۵ پلاس پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ دارد؛ این پیشرانه در دو نسخه MPi و GDi ارائه می‌ شود که نمونه مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت حداکثر ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌ کند. در تیرماه خبر خوش دیگری هم داریم و آن عرضه سهند CNG است. این خودرو قابلیت آن را دارد که به یکی از پرفروش‌های بازار خودرو تبدیل شود. چند سالی است که بازار چنین خودروهای به روز و اقتصادی را به خود ندیده است.

خودروهای سهند CVT، کادیلا (P۹۰) و خودروی آریا هم به ترتیب در ماه های مهر، آبان و آذرماه به مردم عرضه خواهد شد

شهریورماه هم گروه خودروسازی سایپا کارنامه درخشانی خواهد داشت. اطلس CVT و سیلک (M۴۴) در زمره تازه واردهای بازار خودرو خواهند شد. خودروهای سهند CVT، کادیلا (P۹۰) و خودروی آریا هم به ترتیب در ماه های مهر، آبان و آذرماه به مردم عرضه خواهد شد.

همانطور که گروه خودروسازی سایپا وعده داده بود در سال جاری، ‌ متحول خواهد شد و می‌ تواند به نیازهای سرگردان مردم جواب دهد. کارشناسان عنوان می‌ کنند؛ بخشی از کسانی که متقاضی خرید خودروهای اقتصادی هستند، با محدودیت‌ مواجه هستند؛ مهم‌ترین این محدودیت‌ها نبود خودروهای جدید، ‌متنوع و اتوماتیک در بازار است. حال گروه سایپا به غیر از تولید محصولات گذشته خود چون ساینا، ‌کوییک و شاهین می‌تواند در سال جاری به نیاز سایر خریداران و به خصوص سخت پسندان پاسخ دهد.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Hasan IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      1 0
      چند سالی است که چنین خودرو به روز و اقتصادی ندیده است ؟؟؟؟ خودرو به زوری زور و گران قیمت بهتره