۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
ابراز همدردی نماینده شورای همکاری خلیج فارس در سازمان ملل با دولت و ملت ایران

ابراز همدردی نماینده شورای همکاری خلیج فارس در سازمان ملل با دولت و ملت ایران

سفیر و نماینده دائم قطر در سازمان ملل به نمایندگی از شورای همکاری خلیج فارس با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد و گفت که سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران، همه ما را شوکه کرد.

به گزارش بازار، «علیا بنت احمد بن سیف آل ثانی» سفیر نماینده دائم قطر در سازمان ملل در مراسم یاد بود رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که به نمایندگی از شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر، عمان، بحرین، عربستان سعودی ، کویت ، امارات متحده عربی سخن می گوید.

سفیر قطر در سازمان ملل با قدردانی از برگزاری مراسم یادبود رئیس جمهور ایران از سوی مجمع عمومی سازمان ملل گفت: درگذشت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و هیات همراه آنها در حادثه غم انگیز سرود بالگرد همه ما را شوکه و ناراحت کرد.

سفیر و نماینده دائم قطر در سازمان ملل با بیان اینکه رئیس جمهور فقید ایران سابقه درخشانی در خدمت به مردم و دولت ایران داشت، گفت: ما به رهبری، دولت و ملت ایران صمیمانه تسلیت می‌گوییم و با آنها در این غم و درد ابراز همدردی می‌کنیم.

سفیر و نماینده کشور وانواتو نیز در سخنانی گفت: به نمایندگی کشورهای اقیانوس آرام می‌خواهم به مردم و دولت ایران و همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل به دلیل درگذشت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران و هیات همراه آنها تسلیت صمیمانه خودم را اعلام کنم.

او گفت: ما با ناباوری از اخبار درگذشت رئیس جمهور ایران آگاه شدیم. رئیس جمهور ایران در طول دولت خود در طول فعالیت خود به مردم ایران خدمت و تمام زندگی خود را صرف خدمت به مردم و کشور ایران کرد.

نماینده کشور وانواتو تصریح کرد: رهبری و آینده نگری او زندگی بسیاری از ایرانیان و جوانان ایرانی را تحت تاثیر قرار داد و میراث او در میان جوانان ایران همچنان برقرار است.

مراسم یادبود آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی روز پنجشنبه به وقت محلی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و مجددا مجمع عمومی سازمان ملل یک دقیقه به احترام آنان سکوت کرد و ایستاد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha