۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
تگرگ به ۲ هزار هکتار باغات پسته دامغان آسیب جدی زده است
نماینده دامغان در مجلس:

تگرگ به ۲ هزار هکتار باغات پسته دامغان آسیب جدی زده است

دامغان- علیزاده، نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی از آسیب دیدن دو هزار هکتار باغات شهرستان در اثر تگرگ خبر داد و گفت: ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی نابود شده است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به تگرگ هفته گذشته در دامغان، تاکید کرد: دو هزار هکتار باغات گردو، پسته و انار و ... در اثر این تگرگ خسارات جدی دیده و بسیاری شان رو به نابودی گذاشته است.

وی از برآورد اولیه خسارات وارده به اراضی کشاورزی و باغات دامغان خبر داد و افزود: ۸۰۰ هکتار اراضی کشت شده کشاورزان شهرستان نه تنها برای امسال بلکه برای سال آتی هم در اثر سیلاب و تگرگ نابود شده است.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی مسئولان ذی ربط به این موضوع شد و بیان کرد: حداقل میزان برآورد خسارات اولیه که توسط کارشناسان صورت گرفته ۶۰۰ میلیارد تومان است که عمده آن هم به باغات پسته وارد آمده است.

علیزاده با بیان اینکه تمام زندگی خسارت دیدگان دامغانی تحت تاثیر قرار گرفته است، تاکید کرد: متاسفانه اصلاً مردم دل خوشی از سازمان بیمه کشاورزی ندارند و لذا باید به داد مردم گرفتار برسند.

وی افزود: در صحن مجلس شورای اسلامی تذکر دادیم که سریعاً و اکیداً خسارات باغداران و کشاورزان شهرستان دامغان پرداخت شود و همچنین پیگیر این موضوع خواهیم بود.

به گزارش بازار، بخشی از کشاورزان دامغانی به دلیل عدم اجرای تعهدات بیمه های کشاورزی، اراضی و باغات خود را بیمه نکرده اند. این گروه از پرداخت بیمه ها به عنوان غرمت شکایت دارند و عقیده دارند که هرگز حتی نیمی از خسارتی که دیده اند هم جبران نمی شود در نتیجه بیمه شدن یا نشدن زمین ها تفاوتی ندارد.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha