۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل

افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به شرایط‌ مساعد اقلیمی، تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می یابد.

به گزارش بازار، مجتبی شادلو گفت: اگرچه در سه سال گذشته شرایط بحرانی را پشت سر گذراندیم و امسال ممکن بود در تامین آب شرب دچار مشکل شویم، اما از اواخر زمستان و فصل بهار شرایط در مجموع ایده آل شد.

به گفته او، تگرگ و طوفان های اخیر تا حدودی خسارت وارد کرد، اما این بارش ها بیشتر از خسارت در برخی مناطق کمک کرد به طوریکه در بسیاری از مناطق به سبب شرایط مساعد آب های زیرزمینی چاه ها روشن نشدند.

شادلو ادامه داد: در مواقعی که تگرگ زودهنگام باشد، میوه ها خود را ترمیم می کنند و تنها ممکن است تا حدودی بر کیفیت اثر بگذارد، اما میوه ها کاملا سالم و قابلیت ماندگاری و مصرف دارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه در برخی محصولات دچار مشکلات تنظیم بازار هستیم، افزود: با توجه به تنوع اقلیم، در برخی محصولات به سبب مازاد تولید ممکن است دچار مشکلات تنظیم بازار شویم که انتظار می رود در آینده مشکلی نداشته باشیم.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد برآورد می شود که امسال تولید محصولات باغی ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

شادلو با تاکید بر جلوگیری از ممنوعیت گاه و بیگاه صادرات نداریم، گفت: در تولید محصولات باغی حداقل ۵۰ درصد محصول باید صادر شود، در غیر این صورت بازا دچار چالش می شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha