۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
افزایش ۱.۵ میلیون تنی آرد با کاهش ۱۰ درصدی سبوس‌گیری گندم| احیای مصرف آرد و نان کامل به سلامت جامعه
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

افزایش ۱.۵ میلیون تنی آرد با کاهش ۱۰ درصدی سبوس‌گیری گندم| احیای مصرف آرد و نان کامل به سلامت جامعه

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: اگر ۱۰ درصد سبوس‌گیری گندم را کاهش دهیم، علاوه بر ارتقای کیفیت آرد و نان می‌توان ۱.۵ میلیون تن به تولید آرد کشور اضافه کرد.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی در جریان بازدید رسانه‌ها از نخستین کارخانه تولید آرد کامل در استان مرکزی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آرد گندم نانوایی‌های سنتی در ایران بین ۸ تا ۱۵ درصد سبوس‌گیری می‌شوند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که سبوس‌گیری گندم در آرد و نان کامل، حدود ۴ درصد است.

سهرابی تصریح کرد: با احیای آرد و نان کامل و فرهنگ‌سازی در مصرف نان کامل به دنبال ارتقای سلامت جامعه هستیم.

وی با بیان این که در حال حاضر آرد کامل به میزان کمی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: آرد کامل به صورت یارانه‌ای تولید می‌شود و در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی افزود: آرد و نان کامل دارای رنگ تیره‌تر و در عین حال حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های گروه A,B,C,E هستند و از بیماری‌هایی مانند فشار خون، چربی خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین سرطان پیشگیری می‌کند.

وی درباره قیمت آرد و نان کامل نیز اذعان داشت: قیمت این محصولات کمی گران‌تر است، اما به دلیل کمک به سلامت جامعه، ارزش تولید و مصرف را دارد.

سهرابی گفت: ما در آغاز نهضت آرد و نان کامل در کشور هستیم و امیدواریم با فرهنگ‌سازی در این حوزه، مصرف این نوع آرد و نان افزایش یابد و مردم متوجه باشند که نان تیره، نانی است که کمتر سبوس‌گیری شده و غنی‌تر است.

وی در مورد میزان تولید آرد از گندم داخلی کشور نیز تصریح کرد: سالانه به طور متوسط از گندم داخلی کشور نزدیک به ۱۰ میلیون تن آرد تولید می‌شود و هدف ما این است که هر سال درصد سبوس‌گیری گندم را در راستای ارتقای کیفیت آرد و نان، کاهش دهیم.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha