۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
صادرات ارزان چین، کل اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند
فرانسه هشدار داد

صادرات ارزان چین، کل اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند

وزیر دارایی فرانسه، هم‌زمان با شکل‌گیری موجی از انتقادات مشترک از سوی گروه هفت، اعلام کرد: کل اقتصاد جهان به دلیل مازاد صادرات ارزان چین درخطر است.

به گزارش بازار، رونو لومر وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه با شبکه بلومبرگ با هشدار نسبت به خطری که مازاد صادرات ارزان چین برای اقتصاد جهان ایجاد می‌کند گفت: «ما با مدل اقتصادی که در آن چین در حال تولید دستگاه‌های صنعتی بیشتر و ارزان‌قیمت‌تر است مشکل‌داریم، زیرا می‌تواند تهدیدی نه‌تنها برای اتحادیه اروپا و آمریکا، بلکه برای اقتصاد جهانی باشد و باید هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود».

کشورهای صنعتی پیشرو در حال ائتلاف در برابر چالش سخت‌تر و یکپارچه‌تر ظرفیت‌های مازاد در چین هستند که به گفته آن‌ها تولیدکنندگان داخلی آن‌ها را تهدید می‌کند. روسای مالی گروه هفت در نشستی در استراسای ایتالیا، با بردن نام چین، برسر واکنش نشان دادن به اقدامات مضر این کشور و اندیشیدن به اقدامات لازم برای اطمینان از وجود شرایط برابر در رقابت با یکدیگر توافق کردند. این کلمات نشان‌دهنده تشدید زبان رویکرد کشورهای صنعتی در برابر چین است.

بیانیه گروه هفت در پی بیانیه روز جمعه واشنگتن مبنی بر اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تعرفه‌ها را بر صدها کالای وارداتی از چین را مجدداً اعمال خواهد کرد، منتشر شد. در همین حال، اتحادیه اروپا به پایان تحقیقات مربوط به یارانه خودروهای الکتریکی نزدیک می‌شود که احتمالاً به اقدامات دفاعی علیه صادرات خودرو چین منجر خواهد شد.

انتظار می‌رود اقدامات متقابل بالقوه اتحادیه اروپا، براساس رویکرد متفاوت قوانین و رویه‌های سازمان تجارت جهانی، به‌طور قابل‌توجهی کم‌رمق‌تر از آمریکا باشد. لومر در نشست گروه هفت گفت که کشورهای عضو باید تبادل اطلاعات را تقویت کنند و روند ارزیابی مشترکی از اقدامات صنعتی چین ایجاد کنند. بااین‌وجود، او اصرار داشت که اتحادیه اروپا همه ابزارهای لازم را برای برقراری مجدد زمینه بازی برابر را در اختیار دارد.

کد خبر: ۲۸۸٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha