۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
تخصیص بودجه ۴۵ میلیارد دلاری دولت چین به توسعه صنایع نیمه رسانا در تقابل با آمریکا
سومین فن بدل چین در نیمه رسانا ها

تخصیص بودجه ۴۵ میلیارد دلاری دولت چین به توسعه صنایع نیمه رسانا در تقابل با آمریکا

دولت چین از تخصیص سومین بسته بودجه حمایتی خود از تولید محصولات نیمه رسانا و پردازشگرهای استراتژیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دولت چین از تخصیص سومین بسته بودجه حمایتی خود از تولید محصولات نیمه رسانا و پردازشگرهای استراتژیک خبر داد.

به نوشته رویترز، رقم سومین بسته حمایتی دولت چین از صنایع نیمه رسانا ۴۵.۵ میلیارد دلار اعلام شده است. این بسته ها به دستور مستقیم «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و در راستای دستیابی این کشور به استقلال در زمینه تولید پردازشگرها و محصولات نیمه رسانا به تصویب رسیده است.

دولت چین از دو سال گذشته و در پی اعمال محدودیت های واشنگتن برای صادرات پردازشگرهای استراتژیک به این کشور، اقدام به تصویب طرح هایی در سطح کلان برای حمایت از تولید و توسعه صنایع نیمه هادی کرده است.

دولت آمریکا مدعی است که چین از محصولات نیمه رسانای شرکت های بزرگی چون اینتل و انویدیا در توسعه صنایع نظامی خود استفاده می کند؛ موضوعی که پکن آن را رد کرده است.

در پی تصمیم پکن برای تخصیص بودجه ۴۵ میلیارد دلاری به توسعه صنایع نیمه رسانا، ارزش سهام شرکت های تولید کننده این مصحولات در چین با بیش از ۳ درصد افزایش طی شبانه روز گذشته مواجه شود؛ سهامی که بیش از ۱۷ درصد آن به وزارت دارایی چین تعلق داشته و با اینحال، بخش نیمه خصوصی نیز بخش قابل توجهی از آن را در اختیار دارد.

کد خبر: ۲۸۸٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha