۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
بیش از ۸۰ درصد دام عشایر در فصل تابستان عرضه می‌شود
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر:

بیش از ۸۰ درصد دام عشایر در فصل تابستان عرضه می‌شود

خرم، مدیر اتحادیه تعاونی‌های عشایر گفت: بنابر آمار سالانه ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار راس دام توسط عشایر توزیع می‌شود.

به گزارش بازار، فضل خرم، مدیراتحادیه تعاونی‌های عشایر گفت: امسال در طرح تولید قراردادی ۹۴ هزار و ۵۰۰ تن جو دریافت کرده و در اختیار شبکه عشایر برای توزیع قرار دادیم؛ که این رقم بالغ بر ۲۲ تا ۲۳ هزار خانوار را تحت پوشش قرار داد.

به گفته او، بعد از تسویه با پشتیبانی امور دام از اواخر خرداد و اوایل تیر دام عشایر برنامه ریزی کرده ایم که قرارداد تولید قراردادی ۱.۵ میلیون راس دیگر در ازای ۱۵۰ هزار تن نهاده را منعقد کنیم و بر این اساس تفاهم اولیه پیش نویس برای پشتیبانی نوشتیم که اگر عمل شود، امنیت تولیدکننده و مصرف کننده تضمین می‌شود.

خرم ادامه داد: با اجرای طرح قراردادی ۱.۵ میلیون راس دام در تیرماه، عرضه طی ماه‌های آبان و آذر و دی در بازار صورت می‌گیرد که براساس برنامه زمان بندی تولید مجدد در ماه‌های بهمن و اسفند قرارداد را برای فرآیند بعدی منعقد کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران متحرک عشایر با بیان اینکه سالانه عشایر ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن دام در بازار توزیع می‌کنند، گفت: در بازه زمانی تابستان حدود ۷ تا ۸ میلیون راس توسط عشایر توزیع می‌شود که بر این اساس ۸۰ درصد عرضه در ماه‌های تیر و مرداد و شهریور انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۸۸٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha