۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
تجارت خارجی کشور به ۶۶ میلیارد دلار رسید| تخصیص ۲ میلیارد دلار برای واردات کالای ته لنجی در بوشهر
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

تجارت خارجی کشور به ۶۶ میلیارد دلار رسید| تخصیص ۲ میلیارد دلار برای واردات کالای ته لنجی در بوشهر

بوشهر- رضوی دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه تجارت خارجی کشور در یکسال گذشته به ۶۶ میلیارد دلار رسیده است، از تخصیص ۲ میلیارد دلار برای واردات کالای ته لنجی در بوشهر خبر داد.

سید مجید رضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قانون ساماندهی تجارت خارجی بویژه در حوزه کوله‌بری و کالای ته لنجی از دغدغه های مهم مسئولان است و دولت سیزدهم گام های بلندی در این مسیر برداشته است.

وی افزود: ته لنجی از مسایل مهم و مطالبات ملوانان استان بوشهر به شمار می رود که رئیس جمهور شهید در راستای ساماندهی ته لنجی، پیگیری و اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود، میزان تجارت خارجی کشور در یکسال گذشته بالغ بر ۶۶ میلیارد دلار بوده که بر اساس قانون موجود، ۱۰ درصد آن برای سال جاری به کولبری و کالای همراه مسافر اختصاص یافته است.

رضوی تصریح کرد: بر اساس قانون ساماندهی تجارت خارجی بویژه کوله بری و ته لنجی، برای سال جاری ۲ میلیارد دلار تجارت خارجی از طریق اجرای قانون کولبری و کالای همراه ملوان با تمرکز بر ته لنجی به استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: معیشت ساحل نشینان بوشهر و ملوانان برای مسئولان در اولویت است و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۲۸۸٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha