۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
انواع موتور کرکره برقی در ایران

انواع موتور کرکره برقی در ایران

ابتدا به صورت اختصاری در رابطه با کرکره برقی و ویژگی های مهم آن مطالبی را بیان کرده و سپس به تفصیل ، هر انچه که باید از موتورکرکره برقی بدانیم را شرح خواهیم داد .

به گزارش بازار، ابتدا به صورت اختصاری در رابطه با کرکره برقی و ویژگی های مهم آن مطالبی را بیان کرده و سپس به تفصیل ، هر انچه که باید از موتورکرکره برقی بدانیم را شرح خواهیم داد .

کرکره برقی و مهمترین ویژگی های آن:

همانطور که میدانید ، درب ورودی ساختمان یکی از اجزاء مهم در ساختمان محسوب شده و فرقی نمیکند که کاربری آن تجاری ، مسکونی ، اداری و یا حتی صنعتی باشد.

به روز شدن راهکارهای امنیتی در محیط کار و زندگی ، همچنین پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف افراد را به استفاده از کرکره های برقی که نوعی درب اتوماتیک و درب برقی محسوب میشود و شکلی مدرن از کرکره دستی هستند ؛ سوق داده است.

کرکره های برقی به دلیل سهولت در استفاده، اتوماتیک بودن،اشغال فضای کمتر و ویژگی های خاص ظاهری و فنی، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

همچنین میتوان گفت که کرکره برقی علاوه بر ایجاد امنیت، در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده است ، طول عمر بالا و قیمت مناسبی دارد.

درب برقی کرکره ای با استفاده از یک موتور الکتریکی و با توجه به دستوری که ریموت کنترل و یا گوشی تلفن همراه هوشمند به موتور صادر میکند ، به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود.

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی:

کرکره برقی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از مهم ترین متعلقات و اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی و درب برقی کرکره ای موتور آن است .

موتور کرکره برقی، مغز متفکر کرکره برقی محسوب شده و کنترل عملکرد و کارایی درب برقی کرکره ای ، از جمله مهمترین وظایفی است که برعهده دارد.

موتور کرکره برقی دارای انواع و مدل های مختلفی است که در فروشگاه شرکت ادا در، انواع موتور کرکره برقی موجود است.

موتور کرکره برقی انواع مختلفی دارد که انتخاب نوع موتور ، به وزن درب ، عرض و کاربرد آن در ساختمان و حتی تعداد دفعات باز و بسته شدن کرکره در طول روز بسیار بستگی دارد.

انواع موتور کرکره برقی

موتور توبلار ، موتور لوله ای و یا موتور توکار کرکره برقی(tubular)

موتور ساید یا موتور زنجیری کرکره برقی (side)

موتور سانترال کرکره برقی(central)

در نصب کرکره برقی، باتوجه به شرایط پروژه، وزن و ارتفاع کرکره از یکی از سه نوع موتور کرکره بالا استفاده می شود. که تشخیص نوع موتور به عهده نصاب کرکره است. نصاب با اتکا به تجربه و دانش خود، هم چنین با لحاظ موارد فوق بایستی یک نوع موتور مناسب را برای پروژه انتخاب کند.

شایان ذکر است که موتور نوع ۳، یعنی موتور سانترال در برقی کردن کرکره های قدیمی دستی کاربرد دارد.

موتور توبلار یا تیوبلار کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی یا موتور تیوبلار کرکره برقی برای کرکره‌های سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخلاف موتورهای ساید از قدرت کمتری برخوردار هستند همچنین مناسب برای مکان هایی با میزان تردد نسبتا پایین و وزن سبک میباشد .
این نوع از موتور داخل لوله نصب شده و به بدنه لوله شفت کرکره برقی پیچ می شودو نیاز به فضای کمتر و نمای بهتری دارد.

تقسیم بندی موتور توبلار کرکره برقی با توجه به وزن تیغه هایی که میتواند به حرکت دراورد انتخاب میشود که سنجش این عدد بر حسب واحد نیوتون متر (Nm) انجام می گیرد. موتور توبولار ساده کرکره برقی قابلیت به حرکت در آوردن درب هایی تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم و موتور توبولارکرکره برقی صنعتی توانایی باز و بسته کردن کرکره برقی تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را داراست. موتور توبلار برای کرکره برقی پنجره، تراس، بالکن، مغازه و پارکینگ مناسب است.

ولتاژ کاری موتور توبلار کرکره برقی۲۲۰ ولت میباشد.همچنین موتور توبلار کرکره برقی یا موتور لوله ای کرکره برقی قابلیت اتصال به دستگاه برق اضطراری یا UPS ۲۲۰ ولت ای سی را دارا هستند.

موتور کرکره برقی تیوبلار یا توبلار از نظر نوع سیم پیچی

موتور کرکره برقی توبلار (تیوبلار) از نظر نوع سیم پیچی به صورت زیر دسته بندی می شوند:

۱- موتور کرکره برقی توبلار سیم پیچ مس

۲- موتور کرکره برقی توبلار سیم پیچ آلومینیوم

موتور کرکره برقی توبلار سیم پیچ مسی از نظر قیمت، کیفیت و دوام به مراتب از موتورهای کرکره برقی توبلار سیم پیچ آلومینیومی بالاتر هستند.

معمولا در موتور های توبلار یا تیوبلار کرکره برقی، از سیم پیچ مسی استفاده می شود تا حجم سیم پیچی موتور کاهش یابد.

موتور ساید کرکره برقی

یکی از انواع موتور های کرکره برقی، موتور کرکره برقی ساید است. استفاده از این نوع از موتور کرکره برقی در بازار کشور مان بسیار مرسوم است.

به این نوع خاص از موتور درب برقی، موتور زنجیردار، موتور زنجیری،موتور گیربکس دار،موتور صنعتی یا موتور گیربکسی یا حتی موتور بیرون کرکره برقی نیز گفته می شود. فارغ از این که در بازار این نوع از موتور کرکره برقی با چه نامی شناخته می شود، به این نوع از موتور به دلیل قرار گرفتن و نصب در یک طرف کرکره برقی، موتور ساید (Side) گفته می شود. به این نکته توجه کنید که این نام، نام فنی این نوع از موتور درب کرکره ای است.

همان طور که گفته شد، یکی از انواع موتور کرکره برقی موتور ساید است. موتور های ساید کرکره برقی بسیار پرقدرت و قوی هستند و از آنها در برخی موارد، به عنوان موتور بالابر نیز استفاده می شود. مکانیزم عملکرد این نوع از موتور کرکره برقی به صورت الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی است.

موتور ساید کرکره برقی نیز از نظر نوع سیم پیچی به دو دسته تقسیم میشود:

موتور ساید کرکره برقی با سیم پیچ مسی :

وقتی صحبت از موتور کرکره برقی با سیم پیچی تمام مسی(موتور ساید سیم پیچ مس) می کنیم، منظور مان موتوری است که کلاف های سیم پیچی استاتور و روتور آن از سیم های به اصطلاح لاکی مسی تشکیل شده است.

موتور ساید کرکره برقی با سیم پیچی آلومینیوم :

در موتور های کرکره برقی ساید با سیم پیچ آلومینیوم، سیم پیچی روتور و استاتور موتور آلومینیومی است. استفاده از سیم آلومینیومی به جای مس در موتور های کرکره برقی آلومینیومی تنها به دلیل کاهش قیمت تمام شده موتور است.

در تقسیم بندی دیگر موتور ساید کرکره برقی به دو نوع موتور کرکره برقی ساید ای سی  acو

موتور کرکره برقی ساید دی سی  DCتقسیم میشوند.

موتور ساید کرکره برقی ای سی ۲۲۰ ولت (۲۲۰ AC)که با برق ۲۲۰ ولت شهر کار می کنند، معمولا در دو مدل سیم پیچ مس و سیم پیچ آلومینیوم تولید و به بازار عرضه می شوند.

موتور ساید کرکره برقی دی سی ۲۴ ولت معمولا با سیم پیچی مس به بازار عرضه می شوند.

انواع موتور کرکره برقی در ایران

موتور سانترال کرکره برقی

یکی از انواع رایج موتور کرکره برقی، موتور سانترال کرکره برقی است که به آن موتور وسط کرکره برقی، موتور سنترال کرکره برقی یا موتور مرکزی کرکره برقی یا موتور ام سی (MC) نیز گفته می شود. استفاده از این نوع موتور کرکره برقی نسبت به گذشته کمتر شده، ولی به دلایل متعدد، استفاده از این موتور برای مشتریان مقرون به صرفه و اقتصادی است.

جهت اطلاع از قیمت انواع موتور کرکره برقی و اتوماتیک کردن کرکره برقی دستی سنتی و قدیمی، با کارشناسان فروش ادادور در ارتباط باشید.

کد خبر: ۲۸۸٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha