۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
بازار ۳میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در کشور
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

بازار ۳میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در کشور

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بازار تجهیزات پزشکی کشور نزدیک به ۳ میلیارد دلار می‌رسد که حدود ۲ میلیارد دلار سهم واردات و یک میلیارد دلار سهم تولید است.

به گزارش بازار، حیدر محمدی در آیین افتتاحیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه ایران هلث که صبح امروز، شنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما طی سال‌های گذشته و به ویژه در سال ۱۴۰۱ با مشکلات فراوانی در حوزه تامین اقلام سلامت مواجه بود اما سال ۱۴۰۲، سال کم دغدغه‌ای بود.

وی با بیان اینکه تامین دارو و تجهیزات پزشکی یک حوزه تخصصی برای وزارت بهداشت به حساب می‌آید، افزود: نه تنها وزارت بهداشت بلکه دستگاه‌های ذی‌نفع دیگری در حوزه تامین تجهیزات پزشکی و دارو نقش‌آفرینی می‌کنند. من بازهم تاکید می‌کنم تامین دارو، ملزومات دارویی و شیرخشک جزو حوزه‌های تخصصی وزارت بهداشت به حساب می‌آید اما دستگاه‌های دیگری در این حوزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: به طور مثال، بانک مرکزی در تامین ارز نقش‌آفرینی می‌کند. همچنین سیاست گذاری حوزه تجارت و بازرگانی شرکت‌ها در اختیار وزارت صمت است.

وی با اشاره به سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه در تامین تجهیزات پزشکی نیز نقش دارد و نقش‌آفرینی این سازمان مربوط به حوزه نقدینگی می‌شود.

وی گفت: تجهیزات پزشکی خط مقدم نظام سلامت است؛ چراکه از مرحله مراقبت و پیشگیری تا پایش سلامتی و تشخیص و درمان کاربرد حیاتی دارد.

وی گفت: بازار تجهیزات پزشکی کشور نزدیک به ۳ میلیارد دلار می‌رسد که حدود ۲ میلیارد دلار سهم واردات و یک میلیارد دلار سهم تولید است.

کد خبر: ۲۸۷٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha