۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
ثبت اطلاعات دستگاه های اجرایی استان سمنان در سامانه «سادا» الزامی است
سرپرست اداره کل دارایی سمنان:

ثبت اطلاعات دستگاه های اجرایی استان سمنان در سامانه «سادا» الزامی است

سمنان- دیانی، سرپرست اداره کل دارایی استان سمنان گفت: ثبت اطلاعات دستگاه های اجرایی در سامانه «سادا» ویژه ثبت تمام اطلاعات اموال و انفال الزامی است .

علیرضا دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ثبت اطلاعات دستگاه های اجرایی در «سامانه سادا» الزامی است، تاکید کرد: ثبت کلیه اطلاعات اموال و انفال توسط دستگاه های اجرایی استان طبق دستور العمل ها، الزامی است.

وی خواستار همراهی ادارات و دستگاه های اجرایی و دولتی و خدماتی با اداره کل دارایی استان سمنان شد و افزود: همه دارایی های دستگاه ها اعم از انفال و اموال باید در این سامانه ثبت شود.

سرپرست اقتصاد و دارایی استان سمنان همچنین درباره مزیت ها و ویژگی های این سامانه بیان کرد: در برخی موارد شاهد بودیم که عدم شناسایی و ثبت املاک باعث شده بود که دارایی ها توسط افراد غیر به تصرف در بیاید و لذا نیاز است که تمام اموال دستگاه های اجرایی درج و ثبت شود.

دیانی با بیان اینکه همراهی مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان در تحقق ثبت کلیه اطلاعات اموال در سامانه سادا اهمیت دارد، گفت: بر اساس ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی، دولت دستگاه های اجرایی را مکلف کرده تا اموال خود شامل ساختمان و زمین را مستند سازی کنند.

وی با بیان اینکه سامانه سادا از سال ۹۵ برای ثبت املاک سه قوه راه‌اندازی شده است، افزود: املاک اختصاصی دولتی و انفال در این سامانه ثبت می‌شود تا اجازه دخل و تصرف در آنها داده نشود.

کد خبر: ۲۸۵٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha