۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
مصرف فولاد در جمهوری چک به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید| بحران ساخت و ساز؛ عامل اصلی کاهش مصرف

مصرف فولاد در جمهوری چک به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید| بحران ساخت و ساز؛ عامل اصلی کاهش مصرف

به گفته اتحادیه فولاد مصرف فولاد در جمهوری چک به کمترین میزان در ۱۰سال گذشته کاهش یافته و این کاهش به بحران صنعت ساخت و ساز در این منطقه و کشورهای همسایه، به ویژه آلمان نسبت داده شده است.

بازار؛ گروه صنعت: به گفته اتحادیه فولاد مصرف فولاد در جمهوری چک به کمترین میزان در ده سال گذشته کاهش یافته است. اتحادیه فولاد، که انجمن فولاد چک و اسلواکی است، اعلام کرد: مصرف ظاهری فولاد در سه ماهه سوم سال جاری به ۱.۳۷ میلیون تن کاهش یافته است که پایین‌ترین میزان در ده سال گذشته است. در واقع در این گزارش آمده است که در دوره ۹ ماهه، مصرف با ۷۰۰ هزار تن کاهش به ۴.۴ میلیون تن و تولید فولاد خام با ۲۱ درصد کاهش به ۲.۶۴ میلیون تن رسید.

اتحادیه فولاد گفت: کاهش تولید در همه گروه‌ های محصول مشاهده شد، به طوری که محصولات طویل بیشترین کاهش ۲۷ درصدی را نسبت به سال قبل به ۱.۵۲ میلیون تن تجربه کردند. تولید تخت و لوله نیز به ترتیب با ۳ درصد و ۹.۵ درصد کاهش به ۷۲۰ هزار تن و ۲۶۳ هزار تن رسید. کل تولید فولاد نورد با ۱۹ درصد کاهش به ۲.۵۱ میلیون تن و تولید آهن خام با ۲۰ درصد کاهش به ۲.۱۶ میلیون تن رسید.

همچنین اتحادیه فولاد، این کاهش را به بحران مداوم در صنعت ساخت و ساز، نه تنها در جمهوری چک، بلکه در کشورهای همسایه، به ویژه آلمان، نسبت می دهد. رئیس اتحادیه فولاد، دانیل اوربان، نسبت به آینده نزدیک ابراز بدبینی کرد و گفت: چند سال است که وضعیت عادی نیست، بنابراین پیش بینی اینکه چه اتفاقی می افتد بسیار دشوار است. صنعت ساختمان در اینجا وضعیت خوبی ندارد و وضعیت در آلمان نیز خوب نیست بنابراین من انتظار ندارم در کوتاه مدت یک چرخش بهتر شود.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۴۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha