۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
اولین خودروی برقی پریمیوم جیلی در راه کره جنوبی

اولین خودروی برقی پریمیوم جیلی در راه کره جنوبی

شرکت خودروسازی جیلی قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶ برند خودرو الکتریکی زیکر را در کره جنوبی ارائه کند.

به گزارش بازار، شرکت خودرو جیلی قصد دارد اولین خودروی برقی پریمیوم خود را در اوایل سال ۲۰۲۶ به کره جنوبی ارائه کند و به موجی از خودروسازان چینی بپیوندد که امیدوارند به بازاری نفوذ کنند که هنوز در اختیار شرکت های هیوندای موتور و شرکت کیاست.

جیلی اعلام کرده که فناوری هوشمند زیکر با نام تجاری خودروی الکتریکی جیلی که در ماه مه در ایالات‌متحده عمومی شد، نمایشگاه‌هایی را در سئول و گیونگ‌گی، تا پایان سال آینده افتتاح خواهد کرد و تحویل را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

اولین مدلی که در کره جنوبی عرضه می‌شود ممکن است زیکر ۰۰۱ باشد، یک خودروی الکتریکی که می‌تواند تا ۶۲۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند، اگرچه این برنامه‌ها نهایی نیستند.

طبق گزارش رویترز خودروسازان چینی در مواجهه با تعرفه‌های موقتی که اروپا بر خودروهای برقی وارداتی از چین وضع می‌کند و تعرفه‌های ۱۰۰ درصدی از ایالات‌متحده، به دنبال بازارهای دیگر برای رشد هستند. به عنوان مثال، بی‌وای‌دی در حال آماده شدن برای عرضه خودروهای سواری خود در کره جنوبی است و طبق داده‌ها، اتوبوس‌های برقی از چین در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کل اتوبوس‌های الکترونیکی در جاده‌های این کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha