۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
پیش بینی هوای گرم در کل کشور
کارشناس هواشناسی اعلام کرد

پیش بینی هوای گرم در کل کشور

سرکرده، کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی می‌شود امروز همچنان هوای گرم را در کل کشور به ویژه در نواحی شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، امیر سرکرده گفت: البته این شرایط پایدار نخواهد بود و فردا با شمالی شدن جریانات هوا پیش بینی می‌شود که روز جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر تا ۸ درجه کاهش دما داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای دامنه‌های جنوبی البرز، شنبه و یکشنبه کاهش ۵ درجه‌ای دما اتفاق می‌افتد که تهران نیز شامل این کاهش دما می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها از روز جمعه در نواحی شمال غرب کشور شروع می‌شود و استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز را نیز در بر می‌گیرد.

سرکرده افزود: بارش‌ها در نواحی جنوب شرق کشور نیز به ویژه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان همچنین شرق نواحی هرمزگان طی امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به وزش باد بر روی آب‌های جنوبی کشور به ویژه خلیج فارس برای جمعه و شنبه مواج باشد این در حالیست که طی این مدت آب‌های دریای خزر نیز مواج خواهد بود به طوری که ارتفاع موج به یک و نیم متر می‌رسد.

وی ادامه داد: تهران آسمانی صاف دارد و دما در گرمترین ساعات به ۳۶ درجه خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی افزود: طی ۵ روز آینده وزش بادهای ۱۲۰ روزه را در شرق کشور پیش رو داریم بطوریکه باعث تولید گرد و خاک در مناطق سیستان و بلوچستان به ویژه زابل می‌شود.

کد خبر: ۲۶٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha