۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
انواع نمای آجری ساختمان جدید و سنتی + عکس و قیمت

انواع نمای آجری ساختمان جدید و سنتی + عکس و قیمت

بدون شک توصیف یک ساختمان در ابتدا بر اساس نمای آن صورت می‌گیرد.

به گزارش بازار، بدون شک توصیف یک ساختمان در ابتدا بر اساس نمای آن صورت می‌گیرد. از این رو اهمیت به نمای ساختمان و استفاده از متریال با کیفیت برای آن بسیار ضروری خواهد بود. انواع نمای آجری ساختمان را فارغ از سنتی یا مدرن بودن آن، می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نماها برای ساختمان برشمرد.

ویژگی‌های آجر مانند انعطاف پذیری و استقامت بالا باعث شده است تا امروزه شاهد تنوع بی‌نظیری در نمای آجری برای ساختمان‌ها باشیم. در این مقاله قصد داریم انواع نمای آجری از سبک سنتی گرفته تا سبک‌های جدید و مدرن را معرفی کرده و همچنین به بررسی انواع آجر نمای جدید به کار رفته در آنها بپردازیم.

بررسی انواع نمای آجری ساختمان

در وصف محبوبیت نمای آجری همین بس که در گذر از هر محله یا خیابانی انواع ساختمان‌های جدید و قدیمی آجر نما را مشاهده خواهید کرد. هرچند که نمای آجری در گذر تاریخ دچار تغییر و تحولات زیادی گردیده، اما همچنان از محبوبیت و طرفداران بسیاری برخوردار است. وجود انواع آجر نما در اشکال و رنگ‌ های مختلف باعث شده تا بتوان نمای ساختمان را بر اساس سبک و سلیقه‌های مختلفی پیاده کرد. برخی از رایج ترین انواع نمای آجری ساختمان جدید و سنتی عبارتند از:

  • نمای آجری سنتی
  • نمای آجری کلاسیک
  • نمای آجری مدرن
  • نمای آجری ویلایی
  • نمای خشک آجری

انواع نمای آجری ساختمان جدید و سنتی + عکس و قیمت

نمای آجری سنتی نشانی از معماری اصیل ایرانی

نمای آجری سنتی از قدیمی‌ترین سبک‌های معماری در کشورمان به شمار می‌آید. این سبک جدا از زیبایی و استحکام بی‌نظیری که دارد یادآور تاریخ و هنر ایرانی نیز است. همچنین این سبک از نما قابلیت ترکیب با انواع مصالح ساختمانی دیگر را داشته و می‌ توان در هر اقلیم و شرایط آب و هوایی آن را اجرا کرد. آجر قزاقی یکی از پرکاربردترین آجر نماهای سنتی محسوب شده که در بسیاری از نماهای ساختمان شاهد استفاده از آن هستیم.

آجر قزاقی امروزه بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌ها ساخته شده و با توجه به طرح‌ها و رنگ های متنوعی که دارد می‌توان از آن در دیگر انواع نمای آجری ساختمان از جمله مدرن نیز استفاده کرد. از متداول‌ترین انواع رنگ‌ آجر قزاقی می‌توان به رنگ‌های قرمز، گلبهی، زرد و آتشی اشاره کرد. با توجه به مدرنیته بودن اغلب ساختمان‌های شهر می‌توان برای مطابقت هرچه بیشتر نمای آجری سنتی از ترفندها و تکنیک‌های آجر چینی، نور و سایه، گره چینی… استفاده کرد. برای اطلاع از قیمت آجر قزاقی سنتی و قیمت آجر قرمز سنتی می‌توانید وارد سایت ما شوید.

انواع نمای آجری ساختمان جدید و سنتی + عکس و قیمت

بررسی نمای آجری کلاسیک

نمای آجری کلاسیک یکی از محبوب‌ترین انواع نمای آجری به شمار آمده که ظاهری کلاسیک و در عین حال سنتی به ساختمان می ‌بخشد. از انواع آجر نسوز مانند آجر انگلیسی برای این سبک استفاده می‌شود که از کیفیت و استحکام بی‌نظیری برخوردار است. در این سبک از نما به کوچک‌ترین جزئیات و طراحی‌ها طبق معماری کلاسیک توجه شده و اجرا می‌گردد. اغلب از آجرهایی به رنگ قرمز یا سفید برای سازگاری هرچه بیشتر با نمای آجری کلاسیک استفاده می‌شود.

همانطور که در بسیاری از نماهای آجری کلاسیک مشاهده می‌کنید کلیه جزئیات آن از جمله نمای برجسته، طاق‌ها، ستون‌ها و ترازها با الگوهای هندسی همراه است. در سبک کلاسیک می‌توان از انواع آجر نما نسوز مرغوب و با کیفیت استفاده کرد تا علاوه بر ظاهری شیک و مجلل، دارای استحکام و استقامت بالایی نیز باشد.

انواع نمای آجری ساختمان جدید و سنتی + عکس و قیمت

نمای آجری مدرن

از پر استقبال‌ترین انواع نمای آجری ساختمان می‌توان به نمای آجری مدرن اشاره کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تغییراتی در کیفیت و ساختار آجر نیز به وجود آمده است. از این رو نمای آجری ساختمان به خصوص سبک مدرن طرفداران بسیاری دارد. یکی از دلایل محبوبیت این سبک امکان ترکیب انواع رنگ آجر نما با دیگر متریال‌های مورد استفاده در نمای ساختمان است که به ایجاد نمایی خاص و منحصر به فرد کمک می‌نماید. ساده و شیک بودن نمای آجری ساختمان در سبک مدرن مهمترین ویژگی آن به شمار می‌آید. برای اجرای هرچه بهتر سبک آجری مدرن لازم است موارد زیر رعایت شود.

  • چینش آجر بر اساس تکنیک‌های خاص و زیبا
  • رعایت اصول هندسی
  • حذف کلیه خطوط منحنی
  • رعایت نظم در چینش آجر
  • بهره‌گیری از خطوط افقی و عمودی

آجر نمای کلاسیک معمولاً از میان آجرهای نسوز انتخاب شده که در رنگ‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. قیمت انواع آجر نما نیز با توجه به کیفیت و ابعادی که دارند تعیین می‌گردد.

بررسی نمای آجری ویلایی

امروزه نمای اغلب ساختمان‌ها و منازل ویلایی از آجر تهیه شده است. چرا که انواع نمای آجری ساختمان علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که دارند، سطح استحکام و مقاومت ساختمان را در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، تابش نور خورشید و… نیز افزایش می‌دهند. سایر متریال‌های ساختمان مانند شیشه، سنگ و کامپوزیت با توجه به گران بودن و هزینه اجرای بالا چندان محبوبیتی نداشته و همچنان آجر حرف اول را چه در نمای بیرونی و چه داخلی می‌زند.

از پرکاربردترین آجر نماهای استفاده شده در سبک ویلایی می‌توان آجر شاموتی را نام برد. این آجر علاوه بر نسوز بودن از قابلیت ضد شوره برخوردار است و همچنین مقاومت و استحکام بی‌نظیری در مقابل رطوبت دارد. آجرهای شاموتی از خاک رس نسوز، کائولن، خاک رس معمولی و از جنس بنتونیت تولید می‌شوند.

آجر نمای شاموتی در رنگ بندی‌های بسیار متنوعی از جمله زرد، پرتقالی و خردلی عرضه می‌شوند. با توجه به این امر می‌توان نمای ساختمان‌های ویلایی را در سبک‌ها و سلیقه‌های مختلفی اجرا کرد. همچنین امکان ترکیب این آجر با سایر آجرها و متریال های دیگر در نمای ساختمان وجود دارد.

بررسی نمای خشک آجری

در میان انواع نمای آجری ساختمان، می‌توان از روشی سریع و بسیار فوری تحت عنوان نمای خشک آجری استفاده کرد. در این روش به هیچ گونه ملات یا چسبی نیاز نبوده و آجر نما با استفاده از پیچ و مهره و یک سازه فلزی قابل نصب بر روی دیوار خواهد بود. از آجرهای خشک که دارای وزن نسبتاً سبکی هستند برای این منظور استفاده می‌ شود.

از مهمترین مزایای نمای خشک آجری می‌توان به استحکام بسیار بالای آن در برابر بارش برف و باران، زلزله و… اشاره کرد. همچنین استفاده از این سبک در نصب آجر نما باعث افزایش عمر مفید نمای ساختمان می‌ گردد. استفاده از این روش در کلیه ساختمان‌ها امکان‌پذیر بوده و برای نصب نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد. جهت خرید انواع آجر برای دیوار با قیمت مناسب می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

مهمترین نکاتی که در نمای آجری ساختمان باید بدان توجه داشته باشید

  • جهت اجرای نماهای آجری ساختمان بهتر است از پودر بندکشی مخصوص آجر استفاده شود. این امر باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به داخل ساختمان می‌ گردد.
  • یکی از مشکلات شایع آجر نما وجود شوره و کپک بر روی آن است که برای پیشگیری از این امر استفاده از محلول نانو آجر توصیه می‌شود.
  • روش‌های آجر چینی چنانچه با تکنیک و خلاقیت همراه باشد، می‌ تواند به شیک و منحصر به فرد بودن نمای ساختمان بسیار کمک کند.
  • آجرهای نسوز بهترین انتخاب برای نمای آجری ساختمان در سبک‌های سنتی و جدید خواهد بود؛ به خصوص در مناطقی که میزان رطوبت و بارش باران بسیار زیاد است.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع نمای آجری ساختمان‌ ها اعم از سبک‌های سنتی و جدید آشنا شدید. سبک‌هایی از جمله:

  • نمای آجری سنتی
  • نمای خشک آجری
  • نمای آجری مدرن
  • نمای آجری ویلایی
  • نمای آجری کلاسیک

همچنین هر یک از سبک‌ های فوق به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانید با توجه به نوع ساختمان و سلیقه خود متناسب ترین سبک‌ نمای آجری را انتخاب کنید.

نمای آجری ساختمان جدا از هر سبک و سیاقی، هنوز هم جذابیت‌های بصری و خاص خود را دارد. به خصوص امکان ترکیب آجر نما با دیگر متریال‌ های ساختمان باعث شده تا هر روز شاهد طرح‌ های جدیدی از نمای آجری در ساختمان‌ ها باشیم. در نهایت با انتخاب و خرید آجر مناسب و در عین حال با کیفیت می‌توان نمای آجری ساختمان را به بهترین وجه اجرا کرد.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha