۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار رسید

قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار رسید

در حالی که آمارهای جدید از کاهش نرخ بیکاری در آمریکا به رقم ۱۳.۳ درصد حکایت دارد و این موضوع ضمن افزایش امیدواری به تقویت اقتصاد این کشور موجب افت تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد افت بیش از ۲ درصدی بود.

بازار؛ گروه بین الملل: در حالی که آمارهای جدید از کاهش نرخ بیکاری در آمریکا به رقم ۱۳.۳ درصد حکایت دارد و این موضوع ضمن افزایش امیدواری به تقویت اقتصاد این کشور موجب افت تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد افت بیش از ۲ درصدی بود.

قیمت طلا در پایانی معاملات روز جمعه با ۲۸.۹۵ دلار یعنی ۱.۶۹ درصد کاهش به ۱۶۸۵ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد برای تحویل در ماه اوت در پایان معاملات روز جمعه با ۴۴.۴۰ دلار یعنی ۲.۵۷ درصد کاهش به ۱۶۸۳ دلار رسید. این اولین بار طی هفته های اخیر است که قیمت طلا از رقم ۱۷۰۰ دلار پایین تر می آید. در مجموع معاملات هفتگی قیمت طلا حدود ۲.۵ درصد افت داشت و بیشترین کاهش هفتگی طی نزدیک به ۳ ماه گذشته را تجربه کرد.

بارت ملک رئیس بخش استراتژی های کالایی در شرکت تی دی سکیوریتریز گفت:‌«نرخ بیکاری در آمریکا از ۱۴.۷ درصد در ماه آوریل به ۱۳.۳ درصد در ماه می کاهش یافته است. تحلیلگران در این ماه انتظار کاهش ۷.۵ میلیونی فرصت های شغلی را داشتند اما تعداد فرصت های شغلی ۲.۵ مورد افزایش داشته است. این آمارها موجب افزایش امیدواری ها به ترمیم اقتصاد کرونا زده آمریکا شده است.» کاهش نرخ بیکاری همچنین موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری و رشد شاخص ها در بازار بورس وال استریت شد.

عامل دیگری که موجب تشدید روند کاهشی قیمت طلا در روز گذشته شد تقویت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و افزایش ارزش دلار بود که به گفته ملک «موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.»

با این وجود به گفته تحلیلگر موسسه آی ان تی ال اف سی استون:‌ «عواملی همچون روشن نبودن چشم انداز اقتصادی، تنش های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین مشکلات سیاسی در آمریکا همچنان در بازار طلا تاثیرگذارند... و در دراز مدت این عوامل می توانند به رشد قیمت طلا کمک کنند.»

کد خبر: ۲۲٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha