۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
سیاست پولی آمریکا و اروپا تغییر خواهد کرد؟

سیاست پولی آمریکا و اروپا تغییر خواهد کرد؟

رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار کرد با از سرگیری روند کاهش تورم، برای تغییر سیاست پولی به اعتماد بیشتری نیاز است.

به گزارش بازار، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که تورم در ایالات‌متحده نشانه‌هایی از روند کاهشی نشان می‌دهد، اما فدرال رزرو برای شروع کاهش پولی به اعتماد بیشتری نیاز دارد. اقتصاد آمریکا در نیمه اول سال شاهد رشد قابل‌توجهی بوده، بازار کار همچنان قوی است و اکنون تورم پس از توقف در سه ماهه اول، نشانه‌هایی از روند کاهشی را نشان می‌دهد.

او در مجمع بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام کرد ما مسیر کوتاهی را برای بازگرداندن تورم به هدف خود طی کردیم، در حالی که بازار کار قوی باقی مانده است و رشد ادامه دارد. ما می‌خواهیم این روند ادامه یابد.

پاول خاطرنشان کرد که ۲ داده اخیر تورم نشان می‌دهد که فدرال رزرو در حال بازگشت به مسیر کاهش تورم است و می‌خواهیم قبل از شروع سیاست کاهشی خود مطمئن باشیم که تورم به ۲ درصد کاهش می‌یابد. از آنجایی که اقتصاد ایالات‌متحده و بازار کار قوی هستند، ما این توانایی را داریم که وقت صرف کنیم و این کار را درست انجام دهیم.

با این حال، رئیس فدرال رزرو هیچ پاسخی در مورد اینکه آیا بانک مرکزی ایالات‌متحده شروع به کاهش نرخ بهره خود در ماه سپتامبر خواهد کرد یا خیر، ارائه نکرد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که بانک مرکزی در مسیر کاهش تورم بسیار پیشرفت کرده و شاهد بهبود اقتصادی کند است.

او افزود: ما هنوز بر این باوریم که تا پایان سال ۲۰۲۴ جاده پر دست‌اندازی طی خواهیم کرد، اما همچنان هدف رسیدن به تورم ۲ درصد را در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ داریم.

پاول بیان کرد: تورم خدمات در ایالات‌متحده «چسبنده» و به دستمزدها گره خورده است، اما بازار کار ایالات‌متحده اکنون در مقایسه با سال گذشته متعادل‌تر است. نرخ بیکاری، افزایش دستمزدها، تورم و بهره‌وری در حال حرکت به سطح پایدارتر هستند.

ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که امسال یا سال آینده به تورم ۲ درصدی برگردیم و شاید اواخر سال آینده و سال بعد این اتفاق رخ دهد اما نکته اصلی این است که ما در حال پیشرفت واقعی هستیم.

پاول خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اقتصاد ایالات‌متحده توانست از رکود در سال گذشته جلوگیری کند، فدرال رزرو همچنان سیاست پولی خود را محدود کننده پیش‌بینی می‌کند. وی گفت تقاضا برای نیروی کار در قالب فرصت‌های شغلی کاهش یافته و در زمینه اشتغال در قالب دستمزد نیز کمی نزول کرده است.

لاگارد گفت: بانک مرکزی اروپا اثر سرریز تصمیمات سیاست پولی سایر بانک‌های مرکزی را در نظر می‌گیرد. سیاست پولی بانک مرکزی اروپا نیز توسط اقتصاد اروپا، داده‌های کلان اقتصاد و عوامل متعدد بر اقتصاد تعیین می‌شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha