۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
صنعت دام و طیور کردستان ماهانه به ۲۲ هزار تن ذرت و سویا نیاز دارد
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

صنعت دام و طیور کردستان ماهانه به ۲۲ هزار تن ذرت و سویا نیاز دارد

کردستان- رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: صنعت دام و طیور استان به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و سویا نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فرید سپری صبح یکشنبه در جلسه کار گروه داخلی تنظیم بازار محصولات کشاورزی کردستان که در جهاد کشاورزی استان تشکیل شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از  ۱۹ هزار تن نهاد دامی و طیور و۲۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی وارد استان شده است.

وی با اشاره به اینکه لازمه تحقق شعار سال در بخش کشاورزی تامین نهاده‌های مورد نیاز این بخش است، اضافه کرد: از مجموع سهمیه تخصیص داده شده به استان تاکنون هشت هزار و ۴۱۷ تن ذرت، هشت هزارو ۶۶۲ تن کنجاله سویا  و حدود  دو هزارو ۲۴۹ تن جو  وارد استان شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه متوسط هر ماه صنعت دام و طیور استان به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و هفت هزار تن کنجاله سویا نیاز دارد، افزود: علی رغم مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه با تلاش مجموعه سازمان و تشکل ها توانسته ایم حداقل نیاز صنعت دام و طیور استان را تامین کنیم.

سپری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۱ هزار تن عمدتا کودها شیمیایی اوره هم وارد کردستان شده است، اضافه کرد: از آنجا که کودهای فسفاته و پتاسه وارداتی است تامین آن در کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

کد خبر: ۲۱٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha