۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
طرح هادی ۲۴۹ روستای زنجان بازنگری شد
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

طرح هادی ۲۴۹ روستای زنجان بازنگری شد

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله، طرح هادی برای ۲۴۹ روستا در سطح استان بازنگری شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از بنیاد مسکن زنجان، علی خواجه ای با اشاره به اینکه تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری در طرح هادی تا پایان سال گذشته به ۱۹۳ روستا رسید، افزود: همه ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.  

وی اظهار کرد: این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره ۱۰ ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت‌های مختلف قبل از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آنها نیز باید بررسی و تحلیل و تایید شود.

خواجه ای، هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه، در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد، اظهار داشت: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا، سه محور اصلی در طرح هادی روستا به‌شمار می رود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان ۵۶.۳ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

کد خبر: ۲۱٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha