۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
صدور ۱۴ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد؛

صدور ۱۴ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۴ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی در استان صادر شده است.

به گزارش بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه‌ای گفت: سند مالکیت به معنای هویت‌بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می‌توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می‌کند.

وی با اشاره به مزایای فراوان یک نظام جامع و مناسب مالکیت تثبیت شده اراضی روستایی و تضمین مالکیت و ارزش‌دهی به حق تصرف در روستاها تثبیت خانه‌های مسکونی روستاییان و جلوگیری از تعارض و تضاد در مالکیت آنها به عنوان یکی از فواید این نظام جامع نام برد و ادامه داد: ایجاد اطمینان لازم نسبت به رهن‌گذاری املاک و پشتوانه و وثیقه‌ای مطمئن برای روستاییان در مواقع لازم همچون تسهیلات رفاهی وام و غیره، جلوگیری از مهاجرت جمعیت جامعه روستایی و عدم بروز مشکلات در شهرها برنامه‌ریزی‌های مؤثر در امر بازار خرید و فروش زمین، جلوگیری از انجام معاملات به صورت اسناد عادی و انجام معاملات ملکی و خانه‌های روستایی در دفاتر اسناد رسمی و مراجع قانونی، از دیگر مزایای تثبیت مالکیت خانه‌های روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: در طول ۳ سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۸ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و ۱۸۹۷ فقره برای واحدهای مسکونی شهری به همت بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است.

خواجه‌ای افزود: تاکنون ۷۹۹۳۰ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۸۳.۷ درصد صادر شده که در مقایسه با نرم کشوری ۱۷ درصد بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۶۷۰۰ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha