۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
۵۱ درصد از صادرات گمرکات کردستان مربوط به محصولات کشاورزی است
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۵۱ درصد از صادرات گمرکات کردستان مربوط به محصولات کشاورزی است

کردستان - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از ۵۱ درصد از کل صادرات انجام شده از گمرکات استان را محصولات کشاورزی تشکیل داده است.

فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات کردستان در سال گذشته ۶۵۸ میلیون دلار بوده که از این میزان ۳۳۷ میلیون دلار آن مربوط به محصولات کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی کردستان از نظر وزنی در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۱۹ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: کاهش ارزش قیمتی برخی محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، سیب درختی و خیار در بازار هدف باعث شد ارزش دلاری صادرات محصولات کشاورزی استان در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، ۶۴ درصد کاهش داشته باشد.

سپری یادآور شد: از ۳۳۷ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان در سال گذشته  براساس اظهارات صادرکنندگان بیش از ۶۱ میلیون دلار آن مربوط به محصولات تولیدی استان بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف ذکر شده در سند آمایش سرزمینی استان افزایش سهم محصولات کشاورزی تولید استان از مجموع صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرکات  استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات مرزی استان مربوط به سیب درختی و هندوانه بوده است، گفت: حدود ۲۴ هزار تن از ۱۶۱ هزار تن سیب درختی صادر شده مربوط به تولیدات استان بوده است.

کد خبر: ۲۰٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha